باید برای تمام فعالیت های فرهنگی مسجد پیوست اجتماعی تعریف شود
بايد براي تمام فعاليت هاي فرهنگي مسجد پيوست اجتماعي تعريف شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

باید برای تمام فعالیت های فرهنگی مسجد پیوست اجتماعی تعریف شود

ثقتي تصريح کرد: بايد براي تمام فعاليت هاي فرهنگي مسجد، پيوست اجتماعي تعريف شود.کانونهاي مساجد در دوران شيوع کرونا نشان دادند که فعاليت هايشان داراي پيوست اجتماعي است.
شناسه خبر : 35970 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان ، «رضا ثقتي» امروز(چهارشنبه، ۱۸ اسفند ) در آيين گراميداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و تجليل از برترين هاي گيلان در تالار مرکزي رشت با بيان اينکه در گفتمان فرهنگي دولت، عدالت فرهنگي نهادينه شده است گفت: شعار عدالت محوري و عدالت گستري با فعاليت‌هاي مساجد تحقق مي‌يابد.

  مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با اشاره به فعاليت ۹۵۲ کانون در سراسر استان، اين گستردگي را يک برگ برنده براي تحقق عدالت فرهنگي با پشتوانه الهي و معنوي دانست و افزود: آموزش رايگان فرهنگ و هنر که به تازگي به تصويب رسيده است بر پايه مسجد شکل مي گيرد و بايد در مساجد اين آموزش‌ها اجرا شود.

وي تاکيد کرد: کانون‌هاي مساجد نيازمند حمايت ها و بسته هاي تشويقي دولت جهت ارتقاي کانون هاي مساجد است.

ثقتي فقدان بودجه و منابع را مورد اشاره قرار داد و بيان کرد: زماني کانون‌هاي مساجد داراي بودجه‌هاي کلان بود اما متاسفانه با افزايش کمي کانون‌ها، بودجه کانون‌هاي مساجد رفته رفته دچار تحول شد.

وي با بيان اينکه امروز با وجود فعاليت‌هاي کيفي در کانون‌هاي مساجد با کمبود بودجه مواجه هستيم اذعان کرد: فهما رويکرد خوب و مديريت پسند در تقسيم بودجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به توزيع بودجه هاي فرهنگي براي تقويت فعاليت کانون‌ها در قالب فهما تصريح کرد: اين بودجه ها به کانون‌هاي فعال و توانمند استان اختصاص داده مي‌شود.

وي بر بهره گيري از ظرفيت مساجد تاکيد کرد و بيان داشت: نقشه جامع مهندسي فرهنگي گيلان تدوين مي شود که در قالب اين نقشه تهديدات فرهنگي و آسيب‌هاي موجود شناسايي شده و فرصتها براي مقابله با آن تدوين مي‌شود.

ثقتي اعلام کرد: تمام نهادهاي فرهنگي در اين نقشه راه ترسيم شده تا تمام بودجه‌هاي فرهنگي حول اين نقشه راه هزينه شود اينکه فعاليت‌هاي فرهنگي مسجد بايد با پيوست اجتماعي همراه شود تصريح کرد: فعاليت هاي مسجد بايد به گونه اي تدوين شود که موجب جذب مردم و خانوارهاي پيرامون آن شود.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با بيان اينکه بايد براي تمام فعاليت هاي فرهنگي مسجد پيوست اجتماعي تعريف شود گفت: در دوران شيوع کرونا کانونهاي مساجد نشان دادند فعاليت هايشان داراي پيوست اجتماعي است.

وي با تاکيد بر گستردگي فعاليت‌هاي مسجد محور مبتني بر رويکرد خلاقانه و نوآورانه اذعان کرد: مساجد متعلق به همه اقشار است و نبايد وارد دسته بندي‌هاي سياسي و اجتماعي شود و همه بايد در اين قطعات بهشتي روي زمين آمد و شد داشته باشند.  

ثقتي با اشاره به بودجه‌هاي فرهنگي اوقاف با نيات فرهنگي اظهارداشت: اين بودجه‌ها با مديريت صحيح به سمت فعاليت‌هاي فرهنگي استان هدايت شده است.

وي با بيان اينکه ‌کانون‌هاي مساجد نيازمند حمايت بوده و با دست خالي فعاليت مي کنند از اوقاف خواست تا اين بودجه‌ها را به فعاليت‌هاي فرهنگي مساجد اختصاص دهند.