مروری بر فعالیت‌های کانون «مسلم بن عقیل(ع)» پیرسرای شفت/ از آزادی زندانیان غیر عمد تا کمک به نیازمندان
مروري بر فعاليت‌هاي کانون «مسلم بن عقيل(ع)» پيرسراي شفت/ از آزادي زندانيان غير عمد تا کمک به نيازمندان

مروری بر فعالیت‌های کانون «مسلم بن عقیل(ع)» پیرسرای شفت/ از آزادی زندانیان غیر عمد تا کمک به نیازمندان

کانون فرهنگي هنري «مسلم بن عقيل(ع)» مسجد پيرسراي شفت علاوه بر فعاليت‌هاي جهادي، در مسير رفع آسيب‌هاي اجتماعي هم فعال مي باشد.
شناسه خبر : 35949 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۸

«محمدرضا عفتي» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان، با بيان اينکه کليه برنامه‌ها و مراسم های ملي و مذهبي کانون فرهنگی هنری «مسلم بن عقیل(ع)» مسجد پیرسرای شفت با همکاري هيئت امنا و امام جماعت در مسجد برگزار مي‌شود اظهار کرد: از عمده‌ترين کارهاي این کانون مي‌توان به کارهاي فرهنگي و همدلي اشاره کرد.

مدير کانون فرهنگي هنري «مسلم بن عقيل(ع)» پيرسراي شفت گفت: به عنوان نمونه تشکيل تيم فوتسال و تهيه ميز پينگ‌پنگ براي آنها و استقرار در مسجد را داشتيم و در راستاي کمک مومنانه به نيازمندان هر ماه براي آنها بسته‌هاي معيشتي فراهم و تحويل داده مي شود.

عفتي ادامه داد: اين کانون در زمينه آزاد سازي زندانيان غيرعمد نیز فعالیت های خوبی انجام داده است و از جمله با دعوت از خيرين کشوري در این عرصه فعال بوده است؛ از جمله اینکه بهمن ماه يک زنداني به همت اعضای کانون و خیران از اعدام نجات یافت.

وی افزود: همچنین در راستاي برنامه طبخ آش نذري در روز شهادت حضرت زهرا(س) از سال 1396 به نيت سن آن حضرت تعداد ۱۸ ديگ آش نذري طبخ شده که هرسال برتعداد آن اضافه مي‌شود و درسال ۱۴۰۰ تعداد ديگ‌ها به ۱۹۰ ديگ رسيد.  

مدير کانون فرهنگي هنري «مسلم بن عقيل(ع)» پيرسراي شفت بيان کرد: ما در کانون حضرت مسلم فعالیت های بسیاری در عرصه سرود داریم، سال 1399به عنوان مربي برتر سرود در کشور انتخاب شدم و اين يک افتخار براي اعضاي کانون است.  

وي با بيان اينکه کانون حضرت مسلم بن عقيل در سال ۱۴۰۰ با امتياز بالاي ۱۷هزار جزء کانون هاي برتر استان و حتي کشور قرار گرفت و به مدت سه سال پياپي مقام اول شهرستان شفت را کسب کرده است خاطرنشان کرد: ايجاد فضاي مناسب براي نوجوانان و ترغيب آنها براي حضور در مسجد از مهم ترين اهداف کانون است.  

گفتني است؛ کانون فرهنگي هنري «مسلم بن عقيل(ع)» پيرسراي شفت يکي از کانون‌هايي است که امسال توانست در گروه چهارم امتيازي ۱۶ تا ۱۷ هزار قرار گيرد، اين رتبه با زحمات «محمدرضا عفتي»، مدير اين کانون حاصل شده است.