توانایی کانون انصارالزینب(س) با جهش در شبکه رابطین/امتیاز در رواق کتاب با «ننه گیل مار»
توانايي کانون انصارالزينب(س) با جهش در شبکه رابطين/امتياز در رواق کتاب با «ننه گيل مار»

توانایی کانون انصارالزینب(س) با جهش در شبکه رابطین/امتیاز در رواق کتاب با «ننه گیل مار»

کانون انصارالزينب(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي لب درياي آستانه اشرفيه توانست در رويداد ملي فهما از سال 98 تا کنون رتبه کسب کند.
شناسه خبر : 35907 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۷

«مژگان پیرخندان» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان اظهار کرد: از سال ۹۴ با تاسیس کانون انصارالزینب(س) فعالیت های قرآنی را که از چند سال قبل از تاسیس کانون آغاز شده بود، گسترش داده و سازماندهی کردیم. همچنین به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد و مراسمات مذهبی توجه ویژه داشتیم و با کمک اعضای کانون و هیئت امنا و روحانی مسجد کلاس‌های قرآنی و هنری(صنایع دستی) و جشنواره برداشت محصول برنج، جشنواره غذای محلی و مسابقات مختلف از جمله مسابقه نامه ای برای شهدا، نامه ای برای امام زمانم، مسابقه کتابخوانی، مسابقه ۳۰ حدیث در ماه مبارک رمضان، مسابقات نقاشی، پخت کیک و ژله، مسابقه سبزه آرایی و مسابقات ورزشی کار در مسجد را گسترش دادیم.

                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(ع) گفت: متاسفانه با شروع ویروس کرونا، حضور مردم در مسجد کمرنگ شد و برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های کانون مقدور نبود ولی ما بیکار ننشستیم و با کار در فضای مجازی و تشویق مردم به خانه ماندن و اجرای مسابقات و برنامه‌های مختلف، همچنین ختم‌های قرآن در فضای مجازی به کار خود ادامه دادیم.

                                               

وی افزود: خدا را شاکریم که با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و دوخت ماسک در مسجد و اهدای آنها به درب منزل مردم و عزتمندان روستا، ضد عفونی و سمپاشی مسجد و معابر و مکان‌های عمومی ثابت کردیم که در همه حال پشت مردم هستیم و خواهیم بود.

                                            
پیرخندان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ با شعار "ایران قوی"؛ کانون انصارالزینب(س) با طرح دیگری به میدان آمد، طرح «هر کوچه یک کتاب» که با تعطیلی مساجد و فعالیت‌های کتابخانه ای کانون برآن شدیم که در مرحله اول برای ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان و بعضا خواهران و در مرحله دوم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با کمک مدیر کانون، مسئول کتابخانه و کتابدار کانون با هدف معرفی کتاب به کوچه پس کوچه‌های روستا رفته و هر هفته با معرفی یک کتاب به یک کوچه مراجعه کرده و مخاطبین را به خواندن کتاب و خلاصه نویسی آن ترغیب کنیم و با اهدا هدایایی کوچک باعث تشویق آنها شویم.

                                          
وی بیان کرد: خوشبختانه کانون انصارالزینب(س) با این طرح در سال ۱۳۹۹ از بین ۲۵ هزار کانون کشور توانست رتبه برتر در رواق کتاب را از آن خود کند.

                                            

پیرخندان با تاکید بر اینکه کانون انصارالزینب(س) با برنامه ریزی خوب سامانه بچه‌های مسجد و ایجاد انگیزه به کانون‌های مساجد در رقابتی خوب در رویداد ملی فهما، خود را به روز کرد، گفت: رویداد ملی فهما در سامانه بچه‌های مسجد با ۳ شبستان و ۱۲ رواق برای کانون‌های مساجد طراحی شده است.

                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(ع) با اشاره به 12 رواق سرود، نمایش، قلم، فیلم، ترنج، کتاب، دانش، همدلی، نور، رسانه، کارآفرینی و فن آوری اذعان کرد: کانون انصارالزینب(س) توانست در اکثر رواق‌ها امتیاز بسیار خوبی به‌دست آورد چرا که مدیر کانون توانست با کمک بچه‌های مسجد گروه تئاتر و گروه سرود تشکیل دهد و فیلم مستند بسازد و با کمک تیم رسانه ای کانون انیمیشن و کلیپ‌های آموزشی تهیه کرده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارد.

                                              


وی ادامه داد: همچنین توانستیم با تهیه بازارچه ای مجازی با تعدادی از اعضای کانون شغل ایجاد کنیم و با تاسیس صندوق قرض الحسنه زینبیون که بالغ بر سه سال از تاسیس آن می گذرد با ۸۲ عضو، بیش از یکصد میلیون تومان وام قرض الحسنه به اعضای صندوق پرداخت کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(ع)  در ادامه با بیان اینکه به لطف و مرحمت خداوند توانستیم ساخت و سازها و کارهای عمرانی مسجد را به کمک خیرین به ثمر بنشانیم، افزود: همچنین فعالان این کانون توانستند در مراسم‌های مذهبی با تهیه بسته‌های معیشتی، گوشت قربانی، پخت غذای گرم و توزیع بر درب منزل عزتمندان به یاری مردم بشتابند.

پیرخندان اظهار کرد: کانون انصارالزینب (س) در فهمای ۱۴۰۰ با شعار «به توان مردم» با طرح «ننه گیل مار» پا به عرصه رقابت گذاشت.

                                               
وی با اشاره به اینکه «ننه گیل مار قصه گو» پیرزن گیلانی است که به کمک نوه خود که مدیر کانون است آمده است، او به کتاب و کتابخوانی علاقه بسیاری داشته و برای تبلیغ کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با  تیم فرهنگی خود که متشکل از مدیر کانون و مسئول کتابخانه و کتابداران کانون بودند به مکان هایی مانند مدارس، جشنواره ها، مهدها، کوچه ها و غیره رفته و به معرفی کتاب و قصه گویی پرداخت که بسیار مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(ع) بیان کرد: در همین راستا کانون انصارالزینب(س) با اجرای طرح ننه گیل مار و قصه هایش در فهما ۱۴۰۰ با ۱۸ هزار و ۵۶۰ امتیاز در رواق کتاب مقام سوم کشور (شایسته تقدیر) از بین ۲۶هزار کانون کشور را به‌دست آورد که نقش ننه گیل مار را یک دختر ۱۵ ساله که کتابدار کتابخانه کانون است بازی می‌کرد.

پیرخندان اظهار کرد: این کانون با کمک اعضای فعال خود توانسته توانایی خود را در فهمای ۱۴۰۰ به رخ بکشد و جهش خوبی در شبکه رابطین داشته و کانون های همیار خود را با تمام توان یاری رسانده است.

                                             


وی افزود: کانون انصارالزینب(س) با ۱۵ کانون همیار خود در شبکه رابطین نیز رتبه دوم کشور(شایسته تقدیر ویژه) را کسب کرده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(ع)  یادآور شد: این کانون در فهمای سال ۹۸نیز رتبه برتر کشور در پاسداشت دهه فجر را کسب کرده بود.