ابتکارات کانون امیرالمومنین(ع) چماچار ماسال در جذب جوانان
ابتکارات کانون اميرالمومنين(ع) چماچار ماسال در جذب جوانان

ابتکارات کانون امیرالمومنین(ع) چماچار ماسال در جذب جوانان

کانون فرهنگي هنري اميرالمومنين(ع) روستاي چماچار ماسال در گروه اول بالاي ۱۹ هزار امتياز قرار گرفت و از کانون‌هاي برتر کشور در کسب امتيازات شناخته شد.
شناسه خبر : 35883 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از گيلان؛ کانون فرهنگي هنري «اميرالمومنين(ع)» مسجد امام حسين(ع) واقع در روستاي چماچار شهرستان ماسال از کانون‌هاي مساجد روستايي فعال است که با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، مذهبي، هنري توانسته گام اثرگذاري در رونق خانه‌ خدا بردارد.  

حجت‌الاسلام«مهدي قرباني» مدير کانون که از روحانيون اين منطقه هستند با بيان اينکه «فهما» فرصت ويژه‌اي براي ديده شدن بچه‌هاي مسجد که در بسياري از اتفاقات فرهنگي و تاثيرگذار کشور جريان ساز هستند، است اظهار کرد: در کانون فرهنگي اميرالمومنين(ع) مسجد امام حسين(ع) چماچار براي همه طيف‌ها و ذائقه‌ها برنامه داريم و با هر کسي با زبان خودش سخن مي‌گوييم.

  مدير کانون فرهنگي هنري اميرالمومنين(ع) مسجد امام حسين(ع) چماچار با اشاره برنامه‌ها و طرح‌هاي کانون افزود: اعضاء و فعالان کانون در حوزه‌هاي مختلف با کانون همراه هستند که ويژه‌ترين آن توسعه فرهنگ کمک به محرومان است.  

وي با بيان اينکه حضور همراه با هدايت و راهبري بچه‌هاي مسجد در عرصه هاي مختلف مي تواند منشا برکات بسيار باشد گفت: ارتباط قوي با اعضاي کانون و برگزاري نشست‌هاي مختلف سبب فعال بودن اين کانون شده است.

حجت‌الاسلام قرباني با بيان اينکه براي انجام کارهاي مختلف اعضاي کانون کادرسازي شده‌اند تصريح کرد: تقويت کلاس‌هاي مذهبي (قرآن و نهج البلاغه و...)، نشست‌هاي بصيرتي و کلاس هاي آموزش درسي با محوريت مسجد از ديگر برنامه‌‌ها است.  

مدير کانون فرهنگي هنري اميرالمومنين(ع) مسجد امام حسين(ع) چماچار، برگزاري مسابقات قرآني، ورزشي، کتابخواني و... و اهداي جوايز به اعضاء جهت افزايش نشاط، انگيزه و روحيه کاري را از ديگر برنامه‌هاي اين مسجد عنوان کرد.

وي گفت: ما در کانون مسجدمان همين برنامه مستمر را اجرا کرده‌ايم يعني مطابق با فصول مختلف سال برنامه‌هاي تربيتي فرهنگي مستمري طراحي و اجرا مي‌کنيم.

قرباني گفت: براي خروجي مثبت از مساجد بايد برنامه‌هاي فرهنگي تربيتي مستمر و مداومي داشته باشيم لذا مناسب فصول مختلف سال برنامه‌هاي تربيتي فرهنگي مستمري را طراحي و اجرا مي کنيم و به سبب ارتباط تنگاتنگي که با جوانان و مردمان محل داريم آنها را جذب مسجد و برنامه‌هاي آن کرده ايم.

گفتني است، کانون فرهنگي هنري اميرالمومنين(ع) مسجد امام حسين(ع) چماچار با عضويت و همراهي 149 نفر در بخش امتيازي در گروه اول بالاي ۱۹ هزار امتياز قرار گرفته و به‌عنوان برترين کانون مساجد استان گيلان شناخته و به عنوان کانون‌هاي برتر کشور انتخاب شد.