کانون سراج روستای خراط محله تولمات صومعه سرا به عنوان کانون فعال در فهما 1400 شناخته شد
کانون سراج روستاي خراط محله تولمات صومعه سرا به عنوان کانون فعال در فهما 1400 شناخته شد

کانون سراج روستای خراط محله تولمات صومعه سرا به عنوان کانون فعال در فهما 1400 شناخته شد

رمز موفقيت کانون فرهنگي هنري سراج مسجد علي ابن موسي الرضا(ع) هم افزايي و تعامل خوب و صميمانه با هيات امناي مسجد، پايگاه بسيج، دهياري، شوراي اسلامي محل و مردم ولايتمدار روستا است.
شناسه خبر : 35561 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۵

حجت الاسلام « سیدمهدی حسینی » در گفت و گو با ستاد ارتباطات(فهما) از استان گیلان، با تبریک فرارسیدن عید مبعث، رمز موفقیت کانون فرهنگی هنری سراج را همدلی و هم افزایی کانون، پایگاه بسیج شهید نقی امیدی، هیات امناء مسجد، دهیار، شورای اسلامی و مردم ولایتمدار روستای خراط محله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا دانست.

                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) گفت: اگر می‌خواهیم مسجد محله‌مان رونق بگیرد و منشا رشد و تعالی جوانان محله شود باید مسجد را مرکز اصلی زندگی محله قرار دهیم و تمام طرح و برنامه‌هایمان بر این مبنا تهیه و اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در مسجد به دنبال این هستیم که نگاهمان جامع باشد یعنی فقط یک مسئله یا یک موضوع را دنبال نکنیم بلکه کلیه مسائل جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را مدنظر قرار دهیم.

                                               

وی تصریح کرد: اولویت نخست کانون همکاری با مسجد و پایگاه بسیج روستاست که از این رهگذر فواید زیادی برای مسجد و روستا داشته است چون همه اعضای کانون عضو بسیج بوده و اصولا ارکان اصلی کانون بسیجیان پایگاه شهید امیدی خراط محله و بسیج خواهران حضرت رقیه (س) هستند.

                                              

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء را مشخصه بارز فرهنگی این ارتباط عنوان و اظهار کرد: تهیه بسته‌های معیشتی به‌ویژه گوشت و سایر اقلام مورد نیاز خانوارها توسط کانون و پایگاه بسیج هم از امورات بسیار نیک انجام شده طی این سالهای اخیر بوده که بازتاب بسیار عالی در سطح روستا داشته است.

                                                  

وی با بیان اینکه برپایی تمامی مراسمات دینی و مذهبی اعم از ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از کارهای برجسته مسجد محسوب می‌شود افزود: برپایی مراسمات انقلابی اعم از دهه فجر و هفته بسیج و حتی یادواره شهدای خراط محله و شهدای دو روستای همجوار از اقدامات شایسته کانون و پایگاه بسیج است که در سطح شهرستان و استان بازتاب رسانه‌ای خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای اشتغالزایی جوانان و بانوان روستا، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کارآفرینی کرده‌ایم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است گفت: با رایزنی با ادارات مربوطه اقدام به معرفی جوانها جهت دریافت وام خوداشتغالی هم کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه یکی از کارهای برجسته مسجد که با همکاری بسیج و کانون انجام می‌شود، برپایی جشن انقلاب در هرسال است که به لطف خداوند متعال امسال هم توانستیم به خوبی آن را برگزار کنیم و در حاشیه آن بازی‌های بومی و محلی را هم در دستور کار داشتیم.

                                              

وی افزود: کار دیگر بزرگ ما که با همکاری این عزیزان برگزار می‌شود جشن بزرگ نیمه شعبان است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی در فضای باز برگزار خواهیم کرد و این مراسمات هرساله بازتاب رسانه ای خوبی دارد.

                                                  

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج در پایان گفتگو از دهیار، شورای اسلامی و هیات امنای مسجد برای همکاری و همدلی ای که با کانون سراج روستای خراط محله دارند تشکر و قدردانی کرد.

 گفتنی است؛از جمله کانون‌های موفق کانون «سراج» مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) واقع در روستای خراط محله صومعه‌سرا است، این کانون فرهنگی هنری از سال 90 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون در گروه سوم و در جمع دارندگان امتیاز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار امتیاز فهما قرار گرفته است.