35 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان در سومین رویداد ملی فهما مقام کسب کرده اند
35 کانون فرهنگي هنري مساجد گيلان در سومين رويداد ملي فهما مقام کسب کرده اند

35 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان در سومین رویداد ملی فهما مقام کسب کرده اند

​حجت الاسلام رضواني‌نژاد با اشاره به معرفي کانون‌هاي فعال سومين رويداد ملي فهما گفت: با معرفي ۲۴ کانون برتر امتيازي گيلان در فهماي ۱۴۰۰، سهم کانون‌هاي داراي رتبه کشوري استان به ۳۵ کانون رسيد.
شناسه خبر : 35517 تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، با اشاره به پایان سومین رویداد ملی فهما و اعلام کانون‌های برگزیده در سه شبستان و ۱۲رواق اظهارکرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در این رویداد ملی با ثبت فعالیت‌هایشان در سامانه بچه‌های مسجد خوش درخشیده و مقام‌های شایسته کشوری را از آن خود کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری از سراسر کشور در این رقابت ملی حضور داشتند افزود: با توجه به شیوع کرونا، این رویداد ملی در بستر فضای مجازی به تقویت فعالیت کانون‌ها منجر شد و با ایجاد رقایت سالم، فعالیت‌ها با محوریت مساجد در مناسبت‌های مختلف با مشارکت اعضای کانون برگزار شد. 

 


وی با اعلام اینکه هر کانون می‌توانست تا ۲۰ هزار امتیاز را در رواق‌های مختلف با ثبت فعالیت‌ها و ارزیابی‌های سامانه‌ای و کارشناسان کسب کند تصریح کرد: با اعلام داوری نهایی، ۴۱۹ کانون در بخش رواق و سرگروهی و امتیاز بالای ۱۵ هزار حائز رتبه کشوری شدند که سهم کانون‌های مساجد گیلان در این رویداد ملی با داشتن سه درصد کانون‌های کل کشور، ۳۵ کانون است که قریب ۸.۵ درصد کانون‌های کشوری را شامل می‌شود. 

رضوانی‌نژاد ادامه داد: در سه سال استقرار نظام پایتخت فهما، کانون‌های مساجد استان گیلان روند رو به رشد قابل تقدیری را پیموده‌اند چنانکه در سال ۹۸ با پنج نماینده، در سال ۹۹با ۱۴ نماینده و در سال ۱۴۰۰ با ۳۵ نماینده توانسته است سهمیه خوبی از کانون‌‌های برتر کشوری را در رقابت کشوری « پایتخت فهما» از آن خود کند.

وی با بیان اینکه مقام‌های کسب شده کانون‌های استان در سال جاری از تنوع بسیار خوبی برخوردار است گفت: کانون‌های مساجد گیلان توانستند در بخش سرگروهی یک کانون مقام اول کشوری و سه کانون مقام دوم کشوری را کسب کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اعلام اینکه در بخش رواق‌ها یک کانون مقام دوم کشوری و ۶ کانون به رتبه سوم کشوری دست یافتند بیان کرد: در نهایت در بخش امتیازی، کانون امیرالمومنین(ع) شهرستان ماسال در گروه اول بالای ۱۹ هزار امتیاز قرار گرفته و به‌عنوان برترین کانون مساجد استان گیلان شناخته شد.

وی با اشاره به کانون‌های فعال در امتیاز ۱۸ تا ۱۹ هزار به‌عنوان گروه دوم اذعان کرد: در این گروه چهار کانون «حضرت محمد رسول الله(ص)» از شهرستان رودبار، «حضرت فاطمه(س)» از آستانه اشرفیه، «پنج تن آل عبا» از بندرانزلی و «امام خمینی(ره) » از رودبار کانون‌های فعال معرفی شدند.

رضوانی نژاد با اشاره به حضور چهار کانون استان در گروه سوم و در جمع دارندگان امتیاز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار امتیاز اعلام کرد: کانون‌های «حضرت علی ابن ابیطالب(ع)» رضوانشهر، «سراج» صومعه سرا، «امام علی (ع)» رشت، «شهید فخری زاده» لنگرود و «شهدای نصفی» رودبار در این گروه قرار گرفتند.

به گفته وی هشت کانون «کوثر » بندرانزلی، «حضرت زهرا(س)» فومن، «مسلم بن عقیل(ع)» شفت، «شهدای گمنام» رشت، «امام جواد(ع)» رشت، «شهید بهشتی» رودبار، «ثقلین » رشت و «نرجس» رودبار توانستند در گروه چهارم امتیازی ۱۶ تا ۱۷ هزار قرار گیرند.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۶ کانون هم موفق به کسب ۱۵تا ۱۶ هزار امتیاز شدند، اظهارکرد: کانون‌های «مصباح» بندرانزلی، «حضرت ابوالفضل العباس(ع)»، «شهدای لاکه» و «۱۳ آبان» هر سه از رودبار، «شهدای آغوزبن» رودسر و «بقیه الله(عج)» مصلی آستانه اشرفیه رتبه‌های اول تا پنجم در امتیازات بالای 15 هزار را  از آن خود کردند.

وی اضافه کرد: در فراوانی شهرستانی نیز ۱۲ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان دارای نماینده در کانون‌های برتر کشوری هستند. شهرستان رودبار با ۱۰کانون، آستانه اشرفیه، رشت و صومعه‌سرا هر کدام با چهار کانون، بندرانزلی و لنگرود هر یک با سه کانون و ماسال، رضوانشهر، فومن و شفت هر یک با یک کانون نمایندگان گیلان در سطح کانون‌های برتر کشوری هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه پس از ارزیابی‌های انجام شده، شهرستان رودبار در بین شهرستان‌های دارای ۱۰۰ تا ۱۵۰ کانون رتبه برتر کشوری را کسب کرد افزود: این شهرستان با مجموع ۷۲۳ هزار و ۸۰۵ امتیاز و میانگین پنج هزار و ۷۰۰ امتیاز و همچنین شناخت خوب سامانه بچه‌های مسجد و رشد شایسته تقدیر در اکثر عناوین فعالیتی، توانست به این رتبه شایسته در سطح استان و کشور نائل شود.

وی تصریح کرد: همچنین دو کانون شهدای جوبن رودبار و انصارالزینب(س) آستانه اشرفیه علاوه بر رتبه سرگروهی، به ترتیب در رواق‌های دانش و کتاب حائز رتبه شدند.

رضوانی‌نژاد تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مجموع با کسب ۳۵ عنوان کشوری توسط ۱۷ کانون روستایی و ۱۶ کانون شهری توانستند سال خوبی را برای کانون های استان رقم بزنند.