هنر گویاترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است
هنر گوياترين زبان براي ارائه مفاهيم ديني است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

هنر گویاترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است

رضواني نژاد با تاکيد بر بهره‌گيري از ابزار هنر براي انتقال معارف ديني افزود: بايد مفاهيم بزرگ انقلابي و معارف ديني را در لباس هنر، هنري که از مسجد مي‌رويد به جامعه بشناسانيم.
شناسه خبر : 34811 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» شب گذشته(11 بهمن) در نخستین برنامه " 10 شب 10 مسجد" که به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مسجد فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر رشت برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با محوریت مساجد و با مشارکت مردم برگزار می‌شود اظهارداشت: این برنامه جدا از برنامه‌های عمومی مساجد به صورت ویژه  و با عنوان جشن ملی 1400 در 10 مسجد شهر رشت برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از ابزار هنر برای انتقال معارف دینی افزود: باید مفاهیم بزرگ انقلابی و معارف دینی را در لباس هنر، هنری که از مسجد می‌روید به جامعه بشناسانیم.

وی با بیان اینکه زبان هنر بهترین و گویاترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است تصریح کرد: قرآن بزرگترین هنر آفرینش است که هدایتگر راه انسان و رسیدن به کمال است.

گفتنی است، برنامه "10 شب 10 مسجد" برنامه شاخص کمیته مساجد استان گیلان در گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است که با همکاری اعضای کمیته هر شب به صورت ویژه در یک مسجد شاخص و فعال شهر رشت برگزار شده و به روایتگری رخدادهای انقلاب در کنار سایر برنامه‌های مفرح و شاد می‌پردازد.

این برنامه در نخستین شب از دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار  "تجلی هنر بچه های مسجد"  در قالب جشن ملی فجر 1400 در کانون لثارت الحسین(ع) مسجد فاطمه الزهرا (س) مسکن مهر رشت برگزار شد.