«چکامه» طرحی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد
«چکامه» طرحي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با محوريت مساجد

«چکامه» طرحی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد

خوشحال، با اشاره به موفقيت‌آميز بودن طرح چهره به چهره از اجراي طرح چکامه ذيل آن خبر داد و اعلام کرد: چکامه طرحي است که از سوي وزارت کشور و ستاد مقابله با مواد مخدر به‌منظور جلوگيري از گرايش جوانان به‌سمت مواد مخدر وجرائم اخلاقي و اجتماعي برنامه ريزي شده است.
شناسه خبر : 34603 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۹
«علی خوشحال» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، با اشاره به اجرای طرح چهره به چهره در گیلان با بیان اینکه این طرح به ابتكار حجت‌الاسلام و المسلمين «محسن قرائتی» رئيس ستاد اقامه نماز كشور کلید خورد و از سال ۸۷ با تاسیس ۷۰ حلقه در استان آغاز به کار کرد، گفت: چهره به چهره طرحی تربیتی برای پاسخگویی به پرسش‌ها، آموزش رفتارهای اجتماعی، آموزش سبک زندگی به صورت رو در رو با افراد به ویژه جوانان است که در سال اول اجرا با استقبال خوبی همراه بود.
 
مجری طرح به چهره در گیلان اظهار داشت: مخاطبان این طرح نوجوانان و جوانان ۱۱تا ۱۷ ساله‌ هستند که با حضور در حلقات و ارتباط چهره به چهره بین مربی و متربی به سمت دین‌باوری، اخلاق اسلامی و دوری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی راهنمایی و هدایت می‌شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقا دانش و بروزرسانی مربیان گفت: مربیان این طرح از میان مدیران و اعضای فعال واجد شرایط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان انتخاب و گزینش شدند که در دوره‌های آموشی مشهد، اردبیل، گلستان، قم، مازندران و گیلان شرکت کرده و مباحث آموزشی را از اساتید بزرگی چون حجج الاسلام «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز کشور، «سیدجواد بهشتی» نویسنده حوزه دین و «حمیدرضا ارباب سلیمانی» مشاورز فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرا گرفتند.
 
خوشحال  با بیان تاثیرگذاری این حلقات تربیتی بر نوجوانان و چگونگی حضورشان در جامعه تصریح کرد: با حضور در این حلقات، اندیشه و ذهن نوجوان که آماده پذیرش حقایق اخلاقی و دینی است، بارور شده و با ترویج خوبی‌ها و فضایل در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.
 
وی با اذعان به موفقیت‌آمیز بودن طرح چهره به چهره از اجرای طرح چکامه ذیل آن خبر داد و اعلام کرد: چکامه طرحی است که از سوی وزارت کشور و ستاد مقابله با مواد مخدر به‌منظور جلوگیری از گرایش جوانان به‌سمت مواد مخدر وجرائم اخلاقی و اجتماعی برنامه ریزی شده  و به‌دنبال پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
 
مجری طرح چهره به چهره در گیلان با بیان اینکه سازمان دهندگان جرائم اخلاقی و مواد مخدر نسل نوجوان را هدف گرفته است تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های دشمن در این مقوله باید با ارتباط چهره به چهره و رو در رو نوجوانان را نسبت به آسیب‌های اجتماعی آگاه کنیم.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۵ حلقه چهره به چهره با ۳۱ نفر مربی در سطح استان فعالیت می‌کنند اظهارکرد: حداقل ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان ۱۱ تا ۱۷ سال در این حلقه‌ها شرکت می‌کنند و در طرح چکامه نیز پنج مربی با ۶۴ متربی در شهرهای رشت، رودبار، انزلی، خمام و کوچصفهان فعالیت می‌کنند.
 
خوشحال در پایان با قدردانی از همه دست‌اندرکاران طرح‌های چهره به چهره و چکامه خواستار حمایت متولیان فرهنگی و اجتماعی استان از مربیان طرح‌های مذکور شد.