کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان سوگواران فاطمی
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ميزبان سوگواران فاطمي

کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان سوگواران فاطمی

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در سوگ ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فعاليت‌ هاي مختلفي را تدارک ديده‌اند که از جمله آنها مي‌توان به برگزاري مراسم سوگواري، محافل قرآني، ايستگاه صلواتي، کمک به نيازمندان و اجراي نمايش‌هاي آييني اشاره کرد.
شناسه خبر : 34165 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۵۵

  به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان، با فرارسيدن ايام فاطميه و سوگواري شهادت سرور زنان عالم، کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان در راستاي عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گراميداشت اين ايام فعاليت‌هاي مختلفي را تدارک ديده و تلاش مي‌کنند به همت بچه‌هاي مسجد در ترويج گوشه‌اي از فرهنگ و سبک و سياق زندگي فاطمي نقش‌آفرين باشند. 

به مدت پنج شب است که مساجد گيلان ميزبان عزداران فاطمي هستند و برنامه‌ هاي مختلفي را در راستاي ايام سوگواري شهادت حضرت صديقه طاهره(س) برگزار مي‌کنند تا ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمايش بگذارند.

 کانون‌ های فرهنگی هنری،  با کمک خیرین اقدام به تهيه نذورات با همدلي و همراهي خيرين و اعضاي مساجد مي کنند تا در اين ايام به نام بانوي دو عالم، به نيازمندان رسيدگي شود.

همچنين برخي از کانون‌هاي اقدام به برگزاري نمايش‌هاي آييني و تشييع نمادين پيکر مطهر حضرت زهرا(س) به صورت خياباني کرده‌اند و عموم مردم هم با مسجدي‌ها همراهي داشته‌اند.  

قرائت قرآن، سخنراني روحانيون، مداحي و عزاداري با نواي گرم ذاکرين اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از ديگر برنامه‌هاي اعضاي کانون‌ هاي مساجد در ايام شهادت حضرت زهرا(س) بوده است، برخي از مساجد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به پخت و توزيع آش نذري بين عزاداران کرده‌اند، برخی نیز اقدام به اطعام فاطمی کرده اند.

گفتني است، بچه‌هاي مساجد همچنين با جهاد فرهنگي و اجراي رزمايش همدلي و مواسات، کانون‌هاي مساجد را به پايگاهي براي کمک به نيازمندان تبديل کرده و در اين ايام دستگيري از نيازمندان را اولويت قرار داده و با تهيه بسته‌هاي فاطمي به ياري محرومان شتافتند.                                                                                                                                                    

                                                                                            https://s4.uupload.ir/files/40865b7d-e66d-416f-b0cd-e35d39bcb933_sjy8.jpg