برگزاری مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کانون‌های مساجد استان گیلان
برگزاري مراسم گراميداشت دومين سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کانون‌هاي مساجد استان گيلان

برگزاری مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در کانون‌های مساجد استان گیلان

مراسم گراميداشت دومين سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سليماني، به همت بچه‌هاي مسجد در سطح کانون‌هاي فهما در استان گيلان برگزار شد.
شناسه خبر : 34048 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، مراسم دومين سالگرد سردار شهيد حاج قاسم سليماني از یکشنبه شب 12 دی ماه در کانون‌های مساجد استان گیلان آغاز شده و امروز نیز تا شب ادامه می یابد.

بر پایه این گزارش، نه تنها بچه های مسجد که اقشار مختلف در دیار سردار جنگل تلاش می کنند تا با گرامیداشت یاد سردار آسمانی، گوشه ای از زحمات بیشمار او را برای معرفی به نسل جوان به نمایش بکشند. در این راستا هرکسی به  به نحوي در جنب‌وجوش است، يکي در تدارک برپايي ايستگاه صلواتي، ديگري در حال آماده سازي مسجد براي برگزاري مراسم حاج قاسم.

 آري! اين روزها بچه‌هاي کانون‌هاي مساجد نیز بیش از همیشه فعال بوده و در تب و تاب برگزاري بهترين برنامه‌ها براي دومين سالگرد شهادت سردار دلها هستند، سرداري که در دل همگان از کوچک و بزرگ تا پير و جوان جاي دارد. 

دومین سالگرد سردار سلیمانی در خشکرودبار

در این راستا مراسم شهادت حاج قاسم سليماني در خشکرودبار برگزار می شود. «سودابه وحداني» در این رابطه در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد:مراسم عزاداري ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سليماني در مسجد حضرت وليعصر(عج) خشکرودبار برگزار مي‌شود.

مدير کانون فرهنگي هنري زينبيه(س) مسجد حضرت وليعصر(عج) خشکرودبار افزود: حجت‌الاسلام«سيدمهدي حسيني» از روحانيون شهرستان صومعه‌سرا به عنوان سخنران و «سجاد امجدي» به عنان مداح اين مراسم هستند.

وحداني با بيان اينکه اين مراسم روز چهارشنبه (15دي) ساعت 20 برگزار مي‌شود، گفت: به همت کانون زينبيه(س) آش رشته نذري نیز طبخ می شود. این مراسم با رعایت کليه دستورالعمل‌هاي بهداشتي برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود  با اشاره به اينکه شجاعت، شهامت، رشادت و شهادت سردار سليمانس همه يادآور حماسه‌هاي حسيني است که ملت با آن عجين هستند، تصريح کرد: معرفي مکتب حاج قاسم، معرفي مکتب شهدا، مقاومت و مکتب امام(ره) است چرا که حاج قاسم يکي از بهترين شاگردان اين مکتب بوده است.  

مدير کانون فرهنگي هنري زينبيه(س) مسجد حضرت وليعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: 40 سال مجاهدت مستمر و خستگي ناپذير در مقابله با ظلم و جبهه استکبار، يکي از برجستگي‌هاي مکتب حاج قاسم است.

 

«هادي رفعتي» ضمن تسليت سالروز شهادت حاج قاسم سليماني اظهار کرد: دومين سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سليماني روز يکشنبه(12دي) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع اباتر برگزار مي‌شود.  

مدير کانون فرهنگي هنري امام هادي(ع) مسجد جامع اباتر با بيان اينکه حاج قاسم سليماني اقتدار اسلام و جبهه حق است افزود: امروز برگزاري گراميداشت ياد و خاطره اين شهيد والامقام و معزز، احترام به همه شهيدان، ايثارگران، جانبازان و تمامي کساني است که از انقلاب اسلامي تاکنون با تبعيت و پيروي از امامين انقلاب جان خود را براي سرافرازي کشور نثار کرده اند.

وي گفت: به فرموده مقام معظم رهبري بايد سال ها بگذرد تا به تمامي ابعاد شخصيت اين شهيد والامقام و بزرگوار پي ببريم، هر چند که تمام شهداي ما داراي ويژگي هاي اخلاقي بارزي هستند که به مرور و با گذشت زمان مشخص مي شود.  

رفعتي با بيان اينکه امنيت و آسايش امروز کشور را مرهون خون شهداي والامقام هستيم تصريح کرد: همه بايستي در زنده نگه داشتن ياد شهدا بکوشيم و در ولايتمداري از شهيدان تأسي کنيم تا شرمنده آنان نباشيم.

برگزاري مراسم در آستان مقدس بقعه آقا سيد جواد موبندان

«سيد ابوطالب منفرد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در آستان مقدس بقعه آقا سید جواد موبندان خبر داد و افزود: دو سال از شهادت تاريخي و تاريخ ساز سردار بزرگ و پرافتخار انقلاب اسلامي، سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني فرمانده بزرگ، شجاع و بي‌نظير نيروي سپاه بدون مرز مي‌گذرد. دو سالي که هر شبانه روز آن، ابعاد جديد، شگفت‌انگيز و ناشناخته‌اي از شخصيت برجسته و بي‌بديل سيدالشهداي جبهه مقاومت  را آشکار کرده است، سرداری که از سر صدق و وفا، تقوا و اخلاص با سرافرازي و سربلندي در تمامي ميادين راهبردي و عرصه حساس و خطير دفاع از انقلاب در خارج از مرزها در اوج اقتدار و صلابت، حضور داشت.

منفرد گفت: به پاس زحمات سردار و گراميداشت ياد و خاطره او و دوستان شهيدش مراسم يادبودي در شب گذشته، بعد از نماز مغرب و عشا در جوار آستان مقدس آقا سيدجواد موبندان برگزار کرديم.

مدير کانون فرهنگي هنري شهداي موبندان در ادامه افزود: همچنین در روز گذشته به همراهي حجت الاسلام کنعاني مسول عقيدتي سياسي نيروي انتظامي رودسر، سروان جعفريان مسول اجتماعي سپاه لنگرود و جمعي از بسيجيان و اصحاب مسجد به ديدار خانواده شهيد مدافع حرم فرهاد خوشه بر رفتيم.

وي گفت: موکب شهداي موبندان را در محوطه مسجد امام حسن مجتبي(ع) واقع در ابتداي بلوارآزادگان شهرستان لنگرود به مدت ۳ روز برپا کرده ايم . اين موکب از امروز دوشنبه( ۱۳ دي ماه) به مدت ۴ روز( از سالگرد شهادت سردار شهيد حاج قاسم سليماني تا روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ) برپا و آماده خدمت رساني به مردم شهيد پرور خواهد بود.

این فعال مسجدی تصریح کرد: خيرين مي توانند نذورات نقدي و غير نقدي خود را شامل: چاي، قند، خرما، شکر، شله زرد، آش رشته، بيسکويت، ميوه، آب معدني، سيب زميني، روغن و ظروف يکبار مصرف به موکب يا مسجد صاحب الزمان(عج) موبندان تحويل خند.

این گزارش می افزاید: همچنین «سيد محمد صادق عابديني» از مراسم بزرگداشت دومين سالگرد شهادت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در شب گذشته(يکشنبه ۱٢ دي ماه) خبر داد.

مدير کانون فرهنگي هنري باب الحوائج(ع) چالکياسر لنگرود گفت: اين مراسم بعداز نماز مغرب و عشاء توسط قرارگاه فرهنگي شهداي چالکياسر در مسجد جمعه با حضور نمازگزاران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم «عيسي خيري» کارشناس مسائل سياسي به عنوان سخنران احضور داشت و طی سخنانی اظهار کرد: شهدا با جان فشاني هايي که از خود نشان دادند تاريخ و هويت ايران اسلامي را ساختند. شهيد سليماني ساليان سال با خدمت صادقانه به مردم دنيا، از خداوند متعال پاداش خود را دريافت و به فيض عظماي شهادت نائل آمد.

این فعال مسجدی گفت: در پایان اين مراسم، کربلايي سيد عابديني به مديحه سرايي پرداخت. بر پايه اين گزارش مراسم دومين سالگرد سردار شهيد حاج قاسم سليماني در اغلب مساجد استان گيلان در حال برگزاري است.

در ادامه تصاویری از این ویژه برنامه ها را می بینید: