مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری بستر مناسبی برای پرورش هنرمند انقلابی محسوب می‌شوند
مساجد و کانون‌هاي فرهنگي هنري بستر مناسبي براي پرورش هنرمند انقلابي محسوب مي‌شوند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری بستر مناسبی برای پرورش هنرمند انقلابی محسوب می‌شوند

ثقتي، فلسفه وجودي کانون‌هاي مساجد را کارکرد فرهنگي و هنري دانست و افزود: بايد از پشتوانه معنوي مساجد براي ترويج اين فعاليت‌ها بهره‌مند شويم تا زمينه پرورش هنرمند انقلابي فراهم شود.
شناسه خبر : 33729 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، «رضا ثقتی» صبح امروز(چهارشنبه، 1 دی ماه) از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان بازدید کرد و در گفتگوی صمیمانه با مدیر و کارکنان ستاد فهما استان، برپیگیری جدی مطالبات فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: تقویت تعامل با وزارتخانه را به عنوان رویکرد اصلی خود در نظر گرفته ایم تا بتوانیم گامی در راستای رفع دغدغه‌های فرهنگی هنری استان برداریم.

وی با اشاره به رویداد ملی فهما که ملاک ارزیابی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است افزود: کسب امتیاز در این رویداد به همت مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند موجب مطالبه‌گری استان و جذب اعتبارت شود.

ثقتی افزود: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم بر پایه و محور عدالت قرار دارد و مساجد بهترین بستر برای توزیع عدالت فرهنگی است. مساجد می‌توانند محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده و توزیع خدمات فرهنگی و رویدادها و آموزش‌های هنری از همین بستر صورت گیرد تا در تمام استان یکسان توزیع شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فلسفه وجودی کانون‌ها را کارکرد  فرهنگی و هنری آن دانست و اذعان داشت: باید از پشتوانه  معنوی مساجد برای  ترویج  فعالیت‌های فرهنگی هنری و اسلامی بهره گرفت تا بتوانیم هنر را در مسجد رونق داده و هنرمند انقلابی پرورش دهیم.

وی تاکید کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت مساجد امکانات فرهنگی و هنری را به دورترین نقاط استان برسانیم تا عموم مردم از خدمات فرهنگی هنری بهره مند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 949 کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر استان می توانند پایگاه‌های قوی برای  پرورش نیروهای متعهد و انقلابی باشند.

وی در پایان بر حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در میعادگاه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه تاکید کرد و گفت: اعضاء جوان و نوجوان کانون‌ها باید در نماز جمعه شرکت کنند و با حضور خود نماز جمعه را با نشاط کنند.