گیلان در سوگ حضرت زهرا(س)/ کانون‌های فرهنگی هنری میزبان عزاداران فاطمی
گيلان در سوگ حضرت زهرا(س)/ کانون‌هاي فرهنگي هنري ميزبان عزاداران فاطمي

گیلان در سوگ حضرت زهرا(س)/ کانون‌های فرهنگی هنری میزبان عزاداران فاطمی

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردمان گيلان در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نشسته‌اند و مساجد و کانون‌هاي ميزبان عزاداران فاطمي هستند.
شناسه خبر : 33667 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، همزمان با ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) ویژه‌برنامه‌های سوگواری دهه فاطمیه در مساجد استان برگزار می‌شود.


همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) مساجد، بقاع متبرکه و میادین و خیابان‌های شهرو روستاهای استان  سیاه‌پوش و  ویژه برنامه‌هایی نیز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مساجد برگزار شد.


مراسم عزاداری و مجالس وعظ و خطابه و اطعام فاطمی در مساجد استان به همت کانون‌های فرهنگی هنری در حال برگزاری است.


در این محافل و مجالس معنوی، تعدادی از کارشناسان و مدرسان حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان فضایل و مناقب آن حضرت به ضرورت مطالعه سیره و شخصیت این بانوی نمونه اسلام می‌پردازند.


همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعدادی از مجالس عزاداری و سوگواری آن حضرت در فضای مجازی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، بصیرتی و مذهبی برای مردم مومن برگزار و پخش می‌شود .

«رضا فلاحدوست » با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: همزمان با شهادت این بانوی بزرگوار ویژه برنامه‌ای در مسجد عربزاده لنگرود برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری مکتب الرسول (ع ) افزود: مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه زهرا در تاريخ 27 و 28 آذر ماه توسط  کانون مکتب الرسول (ص) در مسجد عربزاده لنگرود برگزار شد.

                                   
وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امشب هم  در این مسجد با سخنراني و مداحي حجت الاسلام والمسلمين حاج رضا فلاح‌ دوست و مداحي اميرحسين معصومي به همراه پذيرايي شام برگزار می‌شود اظهار داشت: بر اساس روال گذشته دسته روی عزای دخت نبی اکرم(ص) در صبح روز شهادت به همت اهالی ولایت مدار و شهید پرور شهرستان لنگرود از میدان اصلی شهر به سمت گلزار شهدا حرکت داده می‌شود و اهالی مسجد عربزاده همانند مساجد دیگر شهرستان لنگرود در این مراسم معنوی شرکت خواهند کرد.


«پروين شمسي پور » با اشاره به برگزاری مراسم عزای فاطمی  به مدت 5 شب از روز پنج شنبه 25 آذر ماه در مسجد جامع صومعه سرا خبر داد و افزود: در اين مراسم علاوه بر ذکر مصيبت و مديحه سرايي، نمازگزاران مسجد ، در ختم صلوات گروهي که هديه به خانم فاطمه زهرا(س) بود شرکت کردند و بيش از هزاران صلوات براي سلامتي و تعجيل در فرج آقا امام زمان(عج) نيز هديه نمودند.

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج) اظهار داشت: مراسم سوگواري شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين رنجبر و مديحه سرايي ذاکر اهل بيت کربلایی نفيسي در مسجد جامع صومعه سرا برگزار شد.

وی افزود: ورود پرچم متبرک گنبد ابا عبدلله الحسين (ع) جهت زيارت و تبرک و همچنين بازديد از نمايشگاه عکس فاطميه از ساير برنامه هاي اين مراسم بود. 

                              

«علی پورمحسن » با تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: از سوی بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «شهدای شنبه بازار» برنامه سوگواری و عزاداری تدارک دیده شد.
 
مدیر کانون فرهنگی  هنری شهدای شنبه بازار افزود: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام نوروزیان در مسجد جامع شنبه بازار  برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه همچنین در این برنامه ذاکران اهل بیت (ع) به نوحه سرایی و سوگواری پرداختند گفت: این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

                            


«سودابه وحدانی » با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) اسوه زندگی و ولایتمداری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) کوثر و ریحانه زندگی پیامبر اسلام بوده است تصریح کرد: درس ولایتمداری و حمایت از ولایت و فداکاری راباید از این بانوی گرامی اسلام آموخت.

وی بیان کرد: همه ابعاد زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) از همسرداری، تربیت فرزند و عفاف و حجاب تا زندگی اجتماعی باید برای زنان امروز الگو باشد.

وحدانی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س ) ویژه برنامه آیین عزاداری در مسجد خشکرودبار برگزار شد خاطرنشان کرد: سخنرانی، مداحی و نوحه خوانی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.