پیشتازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در کسب امتیاز برتر در سومین رویداد ملی فهما
پيشتازي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در کسب امتياز برتر در سومين رويداد ملي فهما
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

پیشتازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در کسب امتیاز برتر در سومین رویداد ملی فهما

حجت الاسلام «محمدعلي رضواني نژاد» با اشاره به برگزاري سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» گفت: رويداد ملي فهما بستري براي شناسايي کانون‌هاي توانمند مساجد در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي هنري براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
شناسه خبر : 33093 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان،  با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» گفت: رویداد ملی فهما بستری برای شناسایی کانون‌های توانمند مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: رویداد ملی به توان مردم در ۱۲ رواق با بیش از ۴۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود که با ایجاد رقابت سالم در سامانه مجازی بچه‌های مسجد به دنبال این مهم است.

 

وی با بیان اینکه ۹۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان در این رویداد به رقابت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌پردازند تصریح کرد: ۱۳ روز تا پایان این رقابت ملی باقی مانده و کانون‌های مساجد تا پایان آذرماه فرصت دارند به ثبت اطلاعات کانون خود در سامانه بچه‌های مسجد بپردازند.


رضوانی‌نژاد با توجه به ظرفیت و توانمندی خوب کانون‌های مساجد استان گفت: تاکنون بالغ بر ۴۰ کانون توانسته‌اند با کسب بیش از ۱۰ هزار امتیاز رتبه نخست کانون های بالای ۱۰ هزار امتیاز کشوری را برای استان به ارمغان بیاورند و جایگاه ما در کانون های بالای پنج هزار امتیاز نیز در سطح قابل قبولی است.
 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: شهرستان‌های آستانه اشرفیه با ۱۲ کانون و رودبار با ۱۰ کانون به همت سرگروه‌های خوب کانونی و رابطین آنها هم اکنون پیشتاز کانون‌های برتر استان هستند و امیدوارم سایر شهرستان‌ها نیز در فرصت باقیمانده از این ظرفیت برای اثبات توانمندی خود استفاده کنند.


رضوانی نژاد با اشاره به کار جهادی کانون‌های فرهنگی هنری در عرصه تبلیغ دین با استفاده از روش‌های نوین و با بهره برداری گسترده از فضای مجازی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع آنگونه که شایسته این کانون‌های پرتلاش است، نتوانسته‌ایم حمایت قابل توجهی انجام دهیم.
 

وی افزود: متاسفانه تنها منابع حمایتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، توانمندی ذاتی و منابع کشوری در چند سال اخیر بوده و تاکنون هیچگونه منابع استانی برای حمایت از کانون‌های پرتوان ما که در عرصه کشوری شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند، تخصیص داده نشده است.

 

رضوانی نژاد ابراز امیدواری کرد؛ با نگاه ویژه‌ای که مدیران جدید استانی نسبت به مساجد و فعالیت منضبط نوجوانان وجوانان در این عرصه دارند، حمایت‌های خوبی را برای توسعه و تقویت کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دریافت کنیم.