تلاش ستودنی بچه‌های مسجدی گیلان در سومین رویداد ملی فهما
تلاش ستودني بچه‌هاي مسجدي گيلان در سومين رويداد ملي فهما

تلاش ستودنی بچه‌های مسجدی گیلان در سومین رویداد ملی فهما

اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان، همچون سنوات گذشته، با اجراي فعاليت‌هاي مختلف فرهنگي هنري در سومين رويداد ملي فهما، عملکردي ستودني داشتند.
شناسه خبر : 33043 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در حالی آغاز شد که هم اکنون بالغ بر ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در دل مساجد سراسر کشور فعالیت کرده و در حال خدمات‌رسانی به اعضای خود و اهالی شهر و محله خود هستند.


این رقابت ملی که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد را شامل می‌شود با هدف ارزیابی و احصا  ظرفیت‌های موجود در حوزه مسجد و با رویکرد تقویت شاخص‌های مسجد محور در محلات برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور است که با پویایی دائمی کانون‌ها، راه را برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی هموار می‌کند.


کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان طی سال‌های قبل درخشش خوبی در رویداد ملی فهما داشتند و در دومین رویداد از ۸۸۰ کانون بالای ۱۰ هزار امتیاز کشور، حدود ۱۲ درصد کانون‌ها از مساجد گیلان بودند در حالی‌که تنها سه درصد کانون‌های مساجد کشور در این استان واقع شده است.

همچنین از ۹۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان ۹۵ کانون استان بیش از ۱۰ هزار امتیاز را در این رقابت ملی کسب کردند و هشت کانون نیز با ببش از ۱۵ هزار امتیاز جز کانون‌های برتر کشوری شدند که ۶.۶ درصد کانون های مساجد کشور را شامل می‌شود. این کانون‌ها  با توجه به امتیاز تخصصی کانون‌ها در ۱۲ رواق، در فهمای ۹۹ چهار رتبه برتر تا شایسته تقدیر برای استان به ارمغان آوردند.

 امسال نیز این رویداد در ۱۲ رواق برگزار می‌شود که نتایج این رقابت ملی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام می‌شود. تا پایان رقابت‌ها کمتر از ۱۵ روز باقی مانده است و امیدواریم امسال نیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با ثبت به موقع فعالیت‌ها و اقدامات خود در سامانه بچه‌های مسجد https://bachehayemasjed.ir/ همچون سال‌های گذشته حائز رتبه‌های برتر شوند.