بیست سال قبل فعالیتم را از کانون‌های مساجد آغاز کردم/کانون‌ها در ایجاد عدالت فرهنگی نقش مهمی دارند
بيست سال قبل فعاليتم را از کانون‌هاي مساجد آغاز کردم/کانون‌ها در ايجاد عدالت فرهنگي نقش مهمي دارند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

بیست سال قبل فعالیتم را از کانون‌های مساجد آغاز کردم/کانون‌ها در ایجاد عدالت فرهنگی نقش مهمی دارند

ثقتي خواستار توسعه فعاليت‌هاي خلاقانه در کانون‌هاي مساجد شد و افزود: بيست سال قبل فعاليتم را از کانون‌هاي مساجد آغاز کردم و اميدوارم که امروز کانون‌ها بيش از گذشته همراه ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و در ايجاد عدالت فرهنگي همراهمان باشند.
شناسه خبر : 32890 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان: نخستین روز کاری «رضا ثقتی» مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان همراه با حضور در مسجد قدیمی «صادقیه» و بازدید از کانون فرهنگی هنری «نور» همراه بود.

وی ضمن بازدید از این مسجد و فعالیت های کانون، با بيان اينکه مسجد را سنگر محوري عدالت فرهنگي قرار مي‌دهيم، اظهار کرد: در این راستا بايد مساجد استان را فعال کنيم تا صرفا محل براي اقامه نماز‌هاي جماعت نباشند و کانون‌هاي فرهنگي هنري، بال فرهنگي نماينده ولي فقيه، ائمه جمعه و جماعات استان شوند.  

وي خواستار فعاليت‌هاي خلاقانه در کانون‌هاي مساجد و جذب جوانان به اين اماکن مقدس شد و بيان کرد: کانون‌هاي مساجد جمعيت جوان مطلوبي را تحت پوشش دارد اما بايد فعاليت‌هاي اين قشر در فضاي مسجد و در پيوند با اجتماع بيشتر شود.  

ثقتي تاکيد کرد: هنرمند بايد در محيط مسجد پرورش يابد تا با شناسايي موقعيت‌ها، از بروز آسيب و بحران در جامعه جلوگيري کند.  

وي رويکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در پرورش نيروي انساني و خدمات اجتماعي را رويکرد مسجد محوري اعلام کرد و افزود:۲۰ سال پيش کارم را از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آغاز کردم و همچنان به فعاليت‌هاي مسجدي‌ام ادامه مي‌دهم و انتظار دارم کانون‌هاي مساجد همراه و ياور در ايجاد عدالت فرهنگي باشند تا بتوانيم در دولت انقلابي آيت الله رئيسي، اميد از دست رفته مردم را بهبود بخشيم.  

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با بيان اينکه مساجد در خط مقدم فرهنگي هستند، مشکلات مالي و اعتباري مساجد را مورد اشاره قرار داده و قول مساعد داد تا در توزيع کتاب، اهداي قرآن و ساير امکانات و خدمات، حتي بودجه‌هاي فرهنگي با رعايت قانون؛ مساجد اولويت حمايت‌ها‌ قرار گيرند.