برپایی نکوداشت سردار جنگل در کانون‌های مساجد ماسال
برپايي نکوداشت سردار جنگل در کانون‌هاي مساجد ماسال

برپایی نکوداشت سردار جنگل در کانون‌های مساجد ماسال

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد ماسال ميزبان مراسم يکصدمين سالگرد شهادت ميرزا کوچک خان جنگلي هستند.
شناسه خبر : 32823 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، میرزاکوچک خان نماد فرهنگی و قهرمانی و مبارزه با استعمار و حق طلبی و ندای آزادی خواهی و افتخار مردم گیلان و ایران است،‌ اکنون ما به عنوان یک گیلانی اگر در یک جمعی قرار می‌گیریم و قرار باشد در مورد اسطوره استان خودمان صحبت کنیم باید اطلاعات کافی را در مورد فخر گیلان زمین میرزا کوچک جنگلی داشته باشیم تا به بهترین نحو ممکن آن را انتقال دهیم.


در این راستا و به مناسبت یکصدمین سالگرد روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی کانون های مساجد ماسال اقدام به برگزاری ویژه برنامه هایی کرده اند.

«حسین سوات‌پور» با گرامیداشت یکصدمین سالگرد میرزاکوچک خان جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی مرد بزرگی بود که بزرگ زیست و بزرگ به آغوش شهادت رفت.


مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ‌بست ماسال افزود: به اعتقاد من پیام نهضت جنگل عدم پذیرش ذلت، مبارزه با ظلم، مقاومت و ایستادگی برای وطن بود که می تواند درس برای هریک از ما ایرانیان باشد.


وی گفت: میرزا کوچک خان جنگلی از میان مردم برآمد و در مقام مبارز و مبلغ دینی رنج بسیاری کشید و در همه مبارزات خود حفظ عزت نفس و بزرگی ایران و ایرانی را در نظر داشت.


سوات‌پور تصریح کرد: دانستن زندگی اجتماعی و سیاسی میرزا کوچک خان جنگلی برای نسل جوان که همواره جویای حقیقت بوده اند مهم و ماندگار خواهد بود.


مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ بست ماسال با اشاره به اینکه ویژه برنامه یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی عصر  دیروز(چهارشنبه، 10آذر ) در این مسجد برگزار شد خاطرنشان کرد: برپایی نکوداشت میرزای جنگلی در آستانه صدسالگی نهضت جنگل موجب ماندگاری این نهضت در حافظه مردم می شود.