مسجد بهترین مکان برای تبادل فکر و اندیشه میان اقشار مختلف جامعه است
مسجد بهترين مکان براي تبادل فکر و انديشه ميان اقشار مختلف جامعه است
مدیر کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا؛

مسجد بهترین مکان برای تبادل فکر و اندیشه میان اقشار مختلف جامعه است

پيرخندان با اشاره به کارکردهاي مساجد در حوزه تفکر، تبادل نظر و ترويج فرهنگ مطالعه گفت: مسجد بهترين مکان براي تبادل فکر و انديشه ميان اقشار مختلف جامعه است.
شناسه خبر : 32237 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

«مژگان پیرخندان» در گفت‌گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، به تاکید دین مبین اسلام نسبت به مساله مطالعه، کتاب‌خوانی و علم‌آموزی اشاره کرد و گفت: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به اندازه‌ای است که معجزه حضرت محمد(ص) کتاب است و نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده با امر به خواندن بوده است.

 

مدیر کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های فرهنگی زندگی انسان محسوب می‌شود تصریح کرد: به وسیله مطالعه کتاب و تفکر در مفاهیم آن، دانش انسان افزایش می‌یابد و در طول تاریخ همین کتاب‌ها راه و روش زندگی، ارزش‌های اخلاقی و آداب و رسوم زندگی را به ما می‌آموزند.


پیرخندان یکی از شاخه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ را مساجد دانست و افزود: مسجد در ترویج مطالعه کتاب در جامعه نقش بسزایی دارد و از آنجایی که مساجد، کانون فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه محسوب می‌شوند، در نتیجه می توانند بهترین مکان برای تبادل افکار بین اقشار مختلف جامعه، خصوصا طبقه روشنفکر باشد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی و از اهداف مهم کانون‌های مساجد، ترویج کتاب و کتابخوانی است و از آنجایی که رابطین بسیار موفقی بین اقشار مختلف مردم و مساجد تلقی می‌شوند، می‌توانند در این امر اقدامات بسیار موثری انجام دهند.


پیرخندان با اشاره به طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف کتابخوانی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها باعث تشویق و ترغیب بیشتر جوانان و نوجوانان مسجدی شده و انگیزه خواندن کتاب‌ها و نوشتن مطالب را در آنها شکوفا می‌کند.