پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان برگزار می‌شود
پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان برگزار مي‌شود

پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضواني‌نژاد از برگزاري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در استان گيلان همزمان با ساير نقاط کشور خبر داد.
شناسه خبر : 31814 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

 حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت‌و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و اظهار داشت: این رویداد بزرگ قرآنی امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان  با بیان اینکه در این دوره از مسابقات دو بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان اضافه شده است، گفت: مسابقات در دو بخش «رقابتی» و «ویژه»  برگزار می‌شود، بخش رقابتی همانند سال‌های گذشته در رشته‌های متنوع برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود.


وی ادامه داد: این رشته‌ها شامل قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است و بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی قرآنی قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند که باید گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت کنند امتیاز برگزاری این جلسات در انتخاب قاریان و مرتلان، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد.

رضوانی نژاد اذعان کرد: در بخش استعدادیابی نیز کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی فوق می‌توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت کنند. استعدادهای برتر در ویژه برنامه‌های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه‌هایی که به منظور رشد و پرورش آنها در نظر گرفته شده است، بهره‌مند می‌شوند.
 
وی گفت: مرحله استانی این مسابقات که تا پایان آذرماه به اتمام می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، فقط مرحله نهایی برخی رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی، با توجه به شرایط و تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته از نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری دعوت می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان گفت: مهلت شرکت در این جشنواره جهت بارگذاری در سایت بچه‌های مسجد و داوری 7 آبان تا 30 آذراست و از 9 دی نفرات برتر استانی معرفی و مرحله کشوری نیز اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود.


رضوانی نژاد با اشاره به مرحله استانی این مسابقات که تا پایان آذرماه به اتمام می‌رشد اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فقط مرحله نهایی برخی رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی، با توجه به شرایط و تعداد شرکت‌کنندگان در هر رشته از نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری دعوت می‌شود.


وی گفت: رشته‌های مفاهیم و حفظ جزء 30 از طریق سامانه آزمون‌های بچه‌های مسجد برگزار و به صورت سیستمی نمرات اعلام می‌شود.

رضوانی نژاد در پایان خاطرنشان ساخت: رشته‌های مفاهیم و حفظ جز ۳۰ از طریق سامانه آزمون‌های بچه‌های مسجد برگزار می‌شود و به صورت سیستمی نمرات افراد شرکت کننده اعلام خواهد شد.