سه نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به مرحله نهایی جشنواره قرآنی مدهامتان راه پیدا کردند
سه نفر از اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان به مرحله نهايي جشنواره قرآني مدهامتان راه پيدا کردند

سه نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به مرحله نهایی جشنواره قرآنی مدهامتان راه پیدا کردند

مدير ستاد فهماي گيلان از راهيابي سه نفر از اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان به مرحله پاياني جشنواره قرآني مدهامتان در مشهد مقدس خبرداد.
شناسه خبر : 31233 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

حجت الاسلام  والمسلمین «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور قاریان و حافظان برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از ۲۷ لغایت ۳۰ مهرماه در مشهد مقدس گفت: آیین اختتامیه این مراسم با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه، (۳۰ مهر) برگزار می‌شود.


مدیر ستاد فهمای گیلان افزود: سه نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به مرحله پایانی این دوره از مسابقات در بخش قرآنی حفظ و تلاوت نور راه یافتند.

 

رضوانی نژاد ادامه داد: «زکیه صابر» از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) رشت در رشته حفظ خواهران برای کسب مقام‌های اول تا سوم با دیگر راه‌یافتگان به رقابت می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه رشته تلاوت نور شامل دو بخش ترتیل و قرائت بود اعلام کرد: «هانیه کریمی خوشحال» از کانون شهدای پهمدان مسجد جامع لاهیجان در بخش تلاوت نور خواهران و «علی باقرپور» از کانون صفا مسجد امام حسن عسکری(ع) رشت در بخش برادران رقابت می‌کنند.

مدیر ستاد فهمای گیلان اعلام کرد: رقابت‌های اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جشنواره قرآنی مدهامتان به صورت زنده از اینستاگرام :@setadfahmakhrz پخش می‌شود.

گفتنی است، مسابقات مدهامتان هر ساله توسط ستاد کانون های فرهنگی هنري مساجد کشور در سطح کانون های مساجد در رشته های مختلف بر گزار می شود که برندگان سایر رشته ها مانند نقاشی، اذان، نماز و غیره در تیرماه معرفی و رشته حفظ در مشهد مقدس برگزار می شود.