کانون‌های مساجد مأمنی برای پرورش مدیران مومن و جوان انقلابی به شمار می‌آیند
کانون‌هاي مساجد مأمني براي پرورش مديران مومن و جوان انقلابي به شمار مي‌آيند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

کانون‌های مساجد مأمنی برای پرورش مدیران مومن و جوان انقلابی به شمار می‌آیند

حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد با اشاره به تاکيد ويژه مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب نسبت به نقش نيروي جوان متعهد انقلابي در عرصه مديريت گفت: کانون‌هاي مساجد مأمني براي پرورش مديران مومن و جوان انقلابي به شمار مي‌آيند.
شناسه خبر : 31006 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۱

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی مبنی بر ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار بسیج که رصد و هدف‌گذاری مقام معظم رهبری عمق نگاه استراتژیک ایشان را نشان می‌دهد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری محلی برای حضور پرشور جوانان مومن انقلابی و آموزش عملی مدیریت فرهنگی، اجتماعی، هنری در بستر این کانون‌هاست.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان گیلان افزود: یکی از الزامات مدیریتی،  اشراف علمی و دارا بودن تحصیلات عالیه برای جوان انقلابی است که با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلات عالیه ، بداهتا ایجاد توانمندی مدیریتی در جوانان را نمی توانیم به پس از اتمام  دوران تحصیل واگذار نمائیم و پرورش  و کسب تجارب مدیریتی باید در دوران تحصیل و  دانش آموزی و دانشجویی این جوانان رخ دهد. با این نگاه واگذار نمودن امور به جوانان جهت کسب تجارب مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی  بستر شایسته تحقق این آرمان‌های متعالی را فراهم می‌سازد.

وی اظهار کرد: در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته است با برنامه  ریزی شایسته تمام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی  در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن در قالب حدود 50 برنامه ساماندهی نموده و با امتیاز دهی به این فعالیت‌ها توانمندی جوانان فعال در کانون‌ها و مساجد را به شایستگی رصد نماید.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی نژاد گفت: هر گونه حمایت از کانون‌ها منوط به به توانمندی در این عرصه بوده و مدیران کانون‌ها با انتخاب بیش از 14 نیروی جوان بعنوان کادر کانون می‌توانند ضمن مدیریت  فعالیت اعضا در سطح مساجد ، بستر شایسته ای برای کسب تجربه‌های مدیریتی جوانان فراهم نمایند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود:  با گذشت سه سال از اجرای فهما در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به این توانمندی رسیده اند که بتوانند جایگاه شایسته ای را در سطح  کشور برای استان کسب نماید.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان توانسته اند بین هفت تا 11 درصد کانون‌های منتخب و برتر کشور را از آن خود نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی نژاد در مورد نوع حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری افزود: با توجه به امتیاز تخصصی  کانون‌ها در 12 رواق، در فهمای 99 چهار  رتبه برتر  تا شایسته تقدیر کانون‌ها برای استان گیلان بوده است و کانون‌های برگزیده بین 3 تا 15 میلیون تومان مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیر ستاد فهمای گیلان گفت: همچنین هم‌زمان با سالروز پیام  مقام معظم رهبری تمامی کانون‌های بالای 15 هزار امتیاز استان از حمایت بین 75  تا 30 میلیون ریال  برخوردار شده و به ترتیب هدایای سایر کانون‌ها، خصوصا کانون‌های بالای 10 هزار امتیاز تخصیص و اهدا خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک ائمه محترم مساجد و هیات امناء دلسوز،  بتوانیم  با ایجاد تحول در مدیریت کانون‌های فرهنگی  هنری،  ضمن ایجاد بستر شایسته برای تجربه مدیریتی جوانان ، سهم کانون‌های استان را در جذب حمایت‌های بیشتر برای پرورش هر چه بهتر جوانان مومن انقلابی در بستر مساجد بیش از پیش فراهم نمائیم.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند: من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید.
.