ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان
ترويج فرهنگ کتابخواني با محوريت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان
مدیر ستاد فهمای گیلان خبر داد؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان

رضواني نژاد با تاکيد بر لزوم ترويج فرهنگ کتابخواني و معرفي کتاب‌هاي خوب با محوريت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان و نهاد کتابخانه‌هاي عمومي استان اذعان کرد.
شناسه خبر : 30900 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان حجت الاسلام والمسلمین« محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(دوشنبه 12مهر) با« پریسا کرمی» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش مدیر ستاد فهمای گیلان با بیان اینکه بیش از 940 کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند به رتبه برتر استان در میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: موفقیت این کانون ها مرهون ایجاد شرایط مناسب حضور مخاطبین پرشمار و علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که مساجد را پایگاه مناسبی برای ظهور خلاقیت‌های خود دانسته‌اند.

رضوانی نژاداد اذعان داشت: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی از رسالت‌های اصلی و مهم این کانون‌ها در سراسر استان است و ده‌ها برنامه با موضوع کتاب و کتابخوانی در مساجد استان در حال اجرا می‌باشد.

وی اجرای برنامه‌هایی چون «صدای کتاب» با خوانش هر فصل از کتاب توسط هر یک از اعضای کانون به گویش محلی و در نهایت تهیه فایل صوتی این کتاب‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: فهرست نویسی کتاب، شنبه‌های کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره‌های کتابداری، خلاصه نویسی کتاب، پویش اهدای کتاب و قرآن، برگزاری طرح «طاقچه کتاب» با ارائه کتاب با تخفیف به اعضای کانون، دوره آموزشی داستان نویسی، ثبت اثار تولیدی ادبی، برگزاری محافل ادبی و میزبانی از فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری از برنامه‌های کانون‌های مساجد استان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب در سال جاری است.
 
رضوانی‌نژاد با قدردانی از دغدغه‌مندی مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ایجاد شرایط مناسب مطالعه برای همه اقشار مردم در نقاط مختلف گیلان هرگونه همکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی را از وظایف دبیرخانه کانون‌های مساجد استان عنوان کرد.
.
« پریسا کرمی»  در ادامه این نشست ایجاد انگیزه فعالیت‌های اجتماعی، رفع نیازهای اجتماعی و آموزشی مخاطبین را هدف اصلی این همکاری‌ها برشمرد و افزود: هدف ما در کتابخانه‌ها افزایش دانش مخاطبین است.


مدیر کتابخانه‌های عمومی گیلان با اظهار امیدواری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه برنامه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های دو مجموعه ، اعلام آمادگی خود را برای تحقق این امر اعلام کرد.