پیاده‌روی اربعین، یک فرصت طلایی برای وحدت، همبستگی و اقتدار جهان اسلام است
پياده‌روي اربعين، يک فرصت طلايي براي وحدت، همبستگي و اقتدار جهان اسلام است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

پیاده‌روی اربعین، یک فرصت طلایی برای وحدت، همبستگی و اقتدار جهان اسلام است

حجت الاسلام و المسلمين رضواني نژاد گفت: جهان اسلام به حرکت حماسي اربعين که تداوم حماسه عاشوراي حسيني(ع) است نياز دارد؛ زيرا از طرفي نمايش اقتدار امت اسلامي است و از طرف ديگر، ديدار مسلمانان جهان با يکديگر در مراسم پياده روي اربعين حسيني، موجب هم افزايي در زمينه‌هاي مختلف مي شود.
شناسه خبر : 30701 تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۴۵

حجت الاسلام والمسلمين«محمدعلي رضواني نژاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان، ضمن تسليت فرارسيدن اربعين حسيني(ع) اظهار کرد: مراسم پياده روي اربعين، در سال‌هاي اخير پديده بی نظیری است  که موجب حيرت جهانيان شده است.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان تصريح کرد: مراسم پياده روي اربعين، يک فرصت  طلايي براي وحدت، همبستگي و اقتدار جهان اسلام است.

وي گفت: يکي از کارکردهاي اربعين اين است که بين انسان‌ها با مليت هاي مختلف ارتباط، محبت و الفت ايجاد مي‌کند، لذا اربعين يک پديده فراملي و فرامرزي است و اين ظرفيت را دارد که با ايجاد اتحاد و وفاق بين مسلمين جهان، قدرت مکتبي ايجاد کند. اين روح جمعي و همبستگي که بر محور سيدالشهداء(ع) شکل مي‌گيرد سبب احيا و تقويت دين مبين اسلام شده و به همه کساني که دل در گرو اربعين از دور و نزديک دارند هويتي عاشقانه و وفادارانه مي‌بخشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضواني نژاد افزود: جهان اسلام به حرکت حماسی اربعين که تداوم حماسه عاشوراي حسيني(ع) است نياز دارد؛ زيرا از طرفي نمايش اقتدار امت اسلامي  است و از طرف ديگر، ديدار مسلمانان جهان با يکديگر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، موجب هم افزايي در زمينه‌هاي مختلف مي‌شود.

مدير ستاد فهماي گيلان گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گیلان  به تبع سراسر کشور اقدام  به برپايي موکب‌ها، ايستگاه‌هاي صلواتي، محافل عزاداري، پياده روي به سمت بقاع متبرک امام زادگان و گلزار شهدا و نيز اطعام و کمک‌هاي مومنانه با رعايت پروتکل هاي بهداشتي کرده اند. .