احیای ظرفیت‌های مساجد با حرکت جهادی کانون‌های فهما در استان گیلان
احياي ظرفيت‌هاي مساجد با حرکت جهادي کانون‌هاي فهما در استان گيلان
با تکیه بر تحقق شعار «به توان مردم» صورت می‌پذیرد؛

احیای ظرفیت‌های مساجد با حرکت جهادی کانون‌های فهما در استان گیلان

حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد، با اشاره به آغاز سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» گفت: کانون‌هاي مساجد استان گيلان با حرکت جهادي اقدام به احياي ظرفيت‌هاي مساجد مي‌کنند.
شناسه خبر : 30361 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۶:۲۴

حجت الاسلام والمسلمين «محمدعلي رضواني نژاد» در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان با اشاره به آغاز سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» اظهار کرد: این رویداد در سال 1400 تیز در قالب سه شبستان و 12 رواق برنامه ريزي شده است و مديران و اعضاء کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مردمي، حضور پرشوري در فهما 1400 داشته باشند.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در فهماي 98 و 99 عملکرد درخشانی داشتند، افزود: همراهي خوب رابطين و سرگروه هاي کانون ها و تلاش در جهت توانمند سازي کانون هاي هميار و مشارکت مديران کانون هاي برتر در جلسات توجيهي و آموزشي زمينه حضور فعال کانون هاي استان در فهماي ۱۴۰۰ را فراهم  کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضواني نژاد با بيان اينکه سومين رويداد ملي فهما از 16 مرداد آغاز و تا پايان آذر ماه ادامه دارد افزود: تمامي فعاليت‌هاي کانون‌ها در قالب برنامه ريزي فهماي 1400 با توجه به ظرفيت‌هاي محلي و بومي برگزار مي‌شود. مدير ستاد فهماي گيلان تصريح کرد: کانون‌ها مي‌توانند با برنامه‌هاي آموزشي و توانمند سازي، شناسايي استعدادها در زمينه‌هاي مختلف علمي و هنري، توليدات فرهنگي هنري خوبي را در سايت بچه هاي مسجد ثبت کنند.

وي افزود: تشکيل جلسات مستمر و منظم هيات انديشه ورز با محوريت امام جماعت و عضويت افراد صاحب‌نظر و ارکان مسجد، اهتمام به برگزاري نماز جماعت و طرح تلاوت نور و تفسير کوتاه با همکاري امام جماعت، ترغيب و تشويق کودکان و نوجوانان به شرکت در نماز جماعت، البته با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مي‌تواند زمينه ساز اجراي خوب فهماي 1400 باشد. رضواني نژاد گفت: توانمند سازي، تشويق بچه ‌هاي مسجد براي حضور در فضاي مجازي و شرکت در مسابقات و آزمون هاي الکترونيکي يکي از شاخص هاي ارزيابي فعاليت کانون هاي مساجد در فهماي 1400 است.

مدير ستاد فهماي گيلان گفت: برگزاري برنامه های متعددی از جمله جلسات نهج البلاغه و صحيفه خواني در قالب رواق نور و معرفي کتب مفيد در قالب طرح ملي شنبه هاي کتاب مساجد با هدف ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني ، در مساجد استان در حال برگزاري است. وي گفت: طرح ملي سه شنبه‌هاي تکريم با هدف شناسايي و تکريم سرمايه‌هاي انساني در عرصه‌هاي فرهنگي هنري،اجتماعي، ديني و علمي در سطح ملي ،استاني و محلي در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان در حال برگزاري است.

حجت الاسلام و المسلمین رضواني نژاد افزود: در رويداد ملي فهماي 1400 کانون‌ها بايد اطلاعات هويتي خود را بروز کرده و نيز فعاليت‌هاي خود جوش با محوريت مسجد را نيز در سايت بچه‌هاي مسجد بارگذاري کنند.

وي افزود: فعاليت‌ها و آثار ثبت شده، در دو سطح استاني و ملي ارزيابي و کانون‌هاي برتر رويداد ملي فهماي 1400 براساس مجموع امتياز کسب شده و کيفيت فعاليت ميداني خود در رواق‌هاي 12 گانه، در سطح کشور، استان، شهرستان، مشخص شده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) معرفي مي‌شوند.