میزبانی کانون فرهنگی هنری یاس کبود از عزاداران حسینی(ع)
ميزباني کانون فرهنگي هنري ياس کبود از عزاداران حسيني(ع)

میزبانی کانون فرهنگی هنری یاس کبود از عزاداران حسینی(ع)

مدير کانون ياس کبود شهرستان فومن اظهار داشت: مراسم شب‌هاي دهه اول محرم در مسجد پيامبراعظم(ص) شهرستان فومن با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 29637 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان  کانون فرهنگی هنری  یاس کبود  مسجد پيامبراعظم(ص) شهرستان فومن در ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) میزبان عاشقان و دلدادگان حسینی(ع) است.


مدیر کانون یاس کبود شهرستان فومن اظهار داشت: مراسم شب‌های دهه اول محرم در مسجد پيامبراعظم صلي الله عليه و آله بعد از نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت يک صفحه از کلام الله مجيد با سخنراني حجت الاسلام بشارتی و  با حضور نمازگزاران و اهالي شهرک امام خميني(ره) برگزار می‌شود.


محمدرضا روستا گفت: در مراسم  شب هفتم محرم حجت الاسلام والمسلمین آهنگري در مورد فرازي از زيارت عاشورا که به تقرب الهي اشاره دارد صحبت نموده و معنا و مفهوم قرب الهي را بيان کرد.

وي همچنين به اهميت اشک و گريه به عنوان سفارش معصومين و مايه تقرب الهي دانست و ضمن ارج نهادن به فعاليت هاي حاشيه اي از جمله سينه زني و نذري دادن، توصيه نمود که به بخش روضه خواني و اشک بر امام حسين عليه السلام اهتمام بيشتري شود.


وی افزود: مراسم  شب‌های دهه محرم با مداحي کربلايي صفري و قرائت زيارت پر فیض عاشورا خاتمه می‌یابد.