برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای چره به همت کانون شهیدحسین فهمیده
برگزاري مراسم عزاداري محرم در فضاي باز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستاي چره به همت کانون شهيدحسين فهميده

برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای چره به همت کانون شهیدحسین فهمیده

مدير کانون شهيدحسين فهميده اظهار داشت: مراسم عزاداري در فضاي باز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستاي چره به مدت 11 شب برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 29557 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما گيلان: حسن عباسي با تسليت ماه محرم از اقامه عزاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در دهه اول محرم در محوطه فضاي باز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستاي چره شهرستان رودبار خبر داد.

مدير کانون شهيدحسين فهميده اظهار داشت: طبق سنت هرساله جابجایی پرچم مراسم حضرت امام حسین(ع) ازمسجد به امامزاده واز امامزاده به مسجد در غروب شب اول محرم ، انجام می‌‍شود.

وي گفت: مراسم عزاداري در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستاي چره هر شب به مدت 11 شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه تا ساعت 23 در محوطه فضاي باز مسجد با سخنراني حجت الاسلام گنجي و با نواي مداحان محلي برگزار و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعي براي شرکت در مراسم عزاداري الزامي است.

عباسي گفت:  برنامه  اطعام و نذرعاشورا که از چند روز قبل تدارک آن دیده شده و مردم روستای با اهدای چندین راس گوسفند و گونی‌های برنج در آن مشارکت دارند مانند سال‌های گذشته به همت مردم، اعضاء واصحاب کانون  و هیات امنای مسجد، پایگاه  بسیج برادران وخواهران، شورای اسلامی و  دهیاری انجام می‌شود.

وی افزود: در صبح روز عاشورا در جلوی مسجد مراسم عزاداری باشکوهی با سخنرانی ویژه، مداحی و بخصوص زیارت عاشوربرگزار شده و نماز ظهر عاشورا نیز خوانده می‌شود و در آخر مراسم اطعام حسینی به صورت بيرون بر و در بسته بندي ظروف يکبار مصرف ميان نيازمندان و عزاداران حسيني توزيع مي‌شود.