کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان عزاداران حضرت سیدالشهداء(ع)
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ميزبان عزاداران حضرت سيدالشهداء(ع)

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان عزاداران حضرت سیدالشهداء(ع)

مساجد سراسر استان گيلان به همت بچه هاي مسجد غبارروبي، سياهپوش و آماده ميزباني عزاداران و سوگواران حضرت سيدالشهداء(ع) شد.
شناسه خبر : 29467 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما استان گيلان: مساجد سراسر استان گيلان به همت بچه‌هاي مسجد غبارروبي، سياهپوش و آماده ميزباني عزاداران و سوگواران حضرت سيدالشهداء(ع) شد.

بر اساس اين گزارش با آغاز ماه محرم همزمان با سياهپوش کردن فضاي شهري و روستايي با نصب بنر، پرده و ريسه‌هاي سياه، کتيبه‌هاي حاوي پيام‌هاي نهضت عاشورا، مساجد استان گيلان نیز غبارروبي، ضدعفوني و سياهپوش و آماده سازي شد. همچنين مساجد شهرستان تالش و آستارا با برپايي آيين سنتي طشت گذاري، با برافراشتن پرچم عزا و پوشيدن لباس سياه طشت‌ها را به ياد شهداي تشنه لب دشت کربلا پر از آب مي‌کنند و مراسم سينه زني و زنجير زني برگزار مي‌کنند.

گفتني است؛ مساجد و بقاع متبرکه استان گيلان با توجه به شرايط بحراني شيوع بيماري کرونا، با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي مراسم عزاداري حضرت سيدالشهداء(ع) را برگزار  و نذر غذاي محرم نيز در ظروف يکبار مصرف و به صورت بيرون بر انجام خواهد شد. اين مراسم به کوشش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان از شب اول محرم تا شب سوم شهادت حضرت سيدالشهداء(ع) ادامه دارد.