اوقات فراغت تابستان 1400/ کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا
اوقات فراغت تابستان 1400/ کانون انصارالزينب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستاي لب دريا

اوقات فراغت تابستان 1400/ کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا

مديرکانون فرهنگي هنري انصارالزينب(س) برنامه‌هاي اوقات فراغت تابستان 1400 کانون را تشريح کرد.
شناسه خبر : 29048 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۸

«مژگان پیرخندان» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما استان گیلان از اجرای برنامه‌های متنوعی در اوقات فراغت تابستان خبرداد و گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۰ برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی را  به  دو  صورت حضوری و تعداد محدود و آنلاین و در فضای  مجازی برای اعضاء کانون در دستور کار کانون قرار داده ایم.


مدیرکانون انصارالزينب(س) افزود: یکی از این کلاس‌ها آموزش تسمه بافي است. اين هنر دست هنرمندان بسيار پر طرف دار بوده و خواهران مشتاق در کلاسهاي آموزشي کانون شرکت کرده و بعد از آموزش هنرهاي ساخت دست خود را در بازارچه‌هاي محلي مجازي و حضوري و جشنواره‌ها به فروش مي‌رسانند.

پیرخندان درباره این هنر دستی گفت: اين نوع بافت را قبلا با یک نوع گياه بومي به نام (گالي ) انجام مي‌دادند که هم اکنون در کنار آن گياه از تسمه‌ها ي پلاستيکي رنگي نيز براي بافت محصولات استفاده مي‌شود.

گفتني است، کانون انصارالزينب(س)  با همکاري مدراس ابتدايي دکتر حشمت، متوسطه شهداي امير کياسر و دبيرستان دخترانه بنت الهدي از کليه دانش آموزان و اعضاي کانون براي شرکت در کلاس‌هاي تابستاني دعوت به عمل آورده است. اين کلاس‌ها شامل: آموزش زبان خارجه، نمایش،نقاشي مبتدي و پيشرفته، خوشنويسي

روخواني، روانخوانی و حفظ قرآن کريم، صنايع دستي شمال، تسمه بافي و نقطه کوبي، به وقت کتاب، اردوهاي تفريحي و برنامه‌هاي ورزشي است.