طرح مدرسه، مسجد، تابستان منجر به جریان‌سازی فرهنگی در کشور می‌شود
طرح مدرسه، مسجد، تابستان منجر به جريان‌سازي فرهنگي در کشور مي‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛

طرح مدرسه، مسجد، تابستان منجر به جریان‌سازی فرهنگی در کشور می‌شود

فاضلي با اشاره به طرح مدرسه، مسجد، تابستان در کانون‌‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور اظهار کرد: اين طرح منجر به بهينه‌سازي اوقات فراغت شده و از سوي ديگر جريان‌سازي فرهنگي را در کشور رقم مي‌زند.
شناسه خبر : 28900 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

«فيروز فاضلي» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در غنی سازی اوقات فراغت اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای جذب دانش‌آموزان به مساجد و رشد و تعالی معرفتی آنان است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان با اشاره به وضعيت کرونايي این استان، به اجراي طرح ملی«مدرسه، مسجد، تابستان» در سطح کانون‌هاي مساجد اشاره کرد و افزود: اين طرح که به‌نوعي جريان سازي فرهنگي با محوريت مسجد است، با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينکه پيوند مسجد، مدرسه و خانواده هدف مشترک اين طرح ملي است، تصریح کرد: در قالب طرح مذکور، کانون‌هاي مساجد در تعامل با مدارس، زمينه بهره‌گيري دانش‌آموزان از برنامه‌هاي حضوري و مجازي مساجد را فراهم کردند.

فاضلي با اشاره به محدوديت‌هاي کرونايي در استفاده حضوري از فضاها، براي برگزاري برنامه‌هاي اوقات فراغت در مساجد تاکيد کرد و گفت: در تابستان امسال که با شيوع کرونا مواجه‌ايم، کانون‌هاي مساجد نبايد از فضاي مجازي غافل شوند.   

وي با تاکيد بر بالندگي و رشد فکري نوجوان و جوان از اوقات فراغت با محوريت مسجد خاطرنشان کرد: تقويت بنيه ايمان، همدلي، کار و ايثار در محيط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفيت‌هاي داوطلبانه مردمي با محوريت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، از اهدافي است که اين طرح دنبال مي‌کند.