راهکارهای کانون طلیعه ظهور ماسال برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد
راهکارهاي کانون طليعه ظهور ماسال براي جذب کودکان و نوجوانان به مسجد

راهکارهای کانون طلیعه ظهور ماسال برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد

مدير کانون فرهنگي هنري طليعه ظهور ماسال خواستار توجه مسولين مسجد به کودکان و نوجوانان براي جذب آنان به مسجد شد.
شناسه خبر : 28502 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

«سید حامد صفوی» در گفت‌وگو با  ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان گیلان اظهار کرد: کلاس آموزش جامع و همگانی حفظ و قرائت قرآن توسط کانون فرهنگی هنری طلیعه ظهور با مشارکت هیئت محبین ولایت شهرستان ماسال در مسجد و حسینیه شهدای ماسال  برگزار می‌شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری طلیعه ظهور ماسال افزود: این کلاس با روش تدریس استاد فرهاد فلاح‌پور و زیر نظر استاد «مهدی فرازی‌راد» روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 11 صبح در حسینیه و مسجد شهدای ماسال برگزار می‌شود.
 
وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها و اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09114296779 و 09111376779 تماس حاصل کنند.


 صفوی افزود: همایشی برای تجلیل از حافظان قرآن کریم در دستور کار کانون قرار دارد که در روز جمعه(11 تیر) برگزار خواهد شد.


وی از برگزاری جشن بزرگ غدیر در فضای باز خبر داد و گفت: این مراسم با هماهنگی امام جمعه ماسال، هیئت امناء مسجد جامع ماسال، با برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای سرود جمعی گروه سرود ام ابیها، مولودی خوانی و مسابقات مختلف، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  برگزار می شود.
 
مدیر کانون طلیعه ظهور ماسال  از برگزاری برنامه ای به‌مناسبت  روز عفاف و حجاب خبر داد و افزود: هر سال در روز عفاف و حجاب برنامه فرهنگی و معنوی، بزرگ و وزینی برگزار می‌کردیم که به خاطر شیوع بیماری کرونا برنامه‌های  مناسبتی کانون محدود شد، امسال تصمیم داریم برنامه خوبی را به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار کنیم.


سید حامد صفوی در پایان این گفت‌وگو خواستار همکاری اصحاب و اهالی مسجد و مسولین با کانون‌های فرهنگی برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد شد و گفت: توجه  به کودکان و نوجوانان  و سرمایه گذاری برای آن‌ها از امور مهمی است که مسولان مسجد باید به آن عنایت ویژه داشته باشند و اداره مسجد نباید به شکل سنتی باشد اگرکودکی یا نوجوانی به خاطر حرف زدن یا شلوغ کردن و....مورد بی‌مهری قرار بگیرد یا از مسجد بیرون رانده شود این نوع رفتار در ذهن او سابقه بدی به‌جا می‌گذارد و نه تنها از مسجد دوری می‌کند بلکه ممکن است نسبت به دین هم بدبین شود، همان‌طور که اگر به‌خاطر کار زیبایی که در مسجد انجام می دهد، مورد تشویق و تحسین قرار می گیرد خاطره و سابقه خوبی در ذهن او نقش می‌بندد.