بزرگداشت دهه کرامت ترویج ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است
بزرگداشت دهه کرامت ترويج ارزش‌هاي والاي انساني و اسلامي است
امام جمعه بندر انزلی؛

بزرگداشت دهه کرامت ترویج ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمين شمس‌الدين با اشاره به اهميت و تاثير برگزاري سلسله برنامه‌هاي مختلف در راستاي گراميداشت دهه کرامت گفت: اين رويکرد ترويج ارزش‌هاي والاي انساني و اسلامي در جامعه را به همراه دارد.
شناسه خبر : 28140 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، در ادامه برگزاری سلسله وبینارهای استانی دهه کرامت، امروز پنج شنبه 27 خرداد و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالجواد شمس الدین» و  «هاجر نیک صفت» در بستر فضای مجازی به ارایه مباحث خود پیرامون سیره امام رئوف و حضرت فاطمه معصومه(س) پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالجواد شمس الدین» در این وبینار طی سخنانی اظهار کرد: در مکتب اهل‌بیت(ع) مدیریت جامعه ذیل اصل مهم امامت و ولایت تعریف می‌شود.

 امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به دوران حیات پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع)  افزود: رسول خدا و خاندان مطهرش بارها به اشکال مختلف به اصل امامت و ولایت تاکید داشته و آن را متذکر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه امامت و ولایت در جامعه اسلامی، اساس اسلام و حاکمیت اسلامی است، تصریح کرد:‌ اگر کسی مدیریتی غیر از توجه به این اصل داشته باشد، پذیرفته نیست و نزد پرودگار مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه موظف به همکاری در اجرای عدالت هستند اذعان کرد: هم عهدی و همراهی با امام و ولی خدا در جامعه اسلامی، بسیاری از مشکلات جامعه و مردم را برطرف می‌کند.

در ادامه این وبینار، «هاجر تحریری نیک صفت»، با بیان اینکه دهه کرامت، گرامی‌داشت ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است، بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) تاکید کرد.
 
این استاد  دانشگاه  به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) پرداخت و اظهار داشت: نام زیبای  معصومه را امام رضا علیه‌السلام  برای خواهرشان انتخاب کردند.


وی حضرت معصومه(س) را عالمه و عامل به آموزه‌های دینی دانست و افزود: طبق آیات و روایات آن حضرت بعد از امام رضا(ع) بافضیلت‌ترین فرزند امام موسی کاظم(ع) و خواهر تنی ایشان است.

تحریری نیک صفت با اشاره به پیوند عمیق بین این خواهر و برادر ادامه داد: حضرت معصومه(س) یاور همیشگی برادر بوده و یک سال پس از هجرت امام رضا(ع) به اجبار مامون، حضرت معصومه(س) به‌شوق دیدار برادر با همراهان عازم خراسان شد، ولی حقیقت این است که این حرکت، هجرت معنی‌دار و عظیم حضرت معصومه(س) برای حمایت از ولایت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و تقویت مسئله رهبری بود.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) با این حرکت انقلابی به روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم همت کرده و از اهداف امام رضا(ع) و ظلم‌های دستگاه بنی عباس گفت و همین امر باعث حمله به کاروان ایشان و آسیب حضرت و در نهایت فوتشان شد.

تحریری نیک صفت با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نسبت به اوضاع زمان خود بی‌تفاوت نبوده بلکه نقش آفرین بود تصریح کرد: وی با انتخاب خود، نشان داد زنی که در مکتب اسلام تربیت شده باشد چه ویژگی‌هایی دارد. با رفتار و برخوردش با مردم، آنان را در انتخاب درست یاری کرد چرا که این انتخاب‌هاست که نشان‌دهنده شخصیت، افکار و اندیشه‌های ماست.

این استاد حوزه و دانشگاه وجود حضرت معصومه(س) در قم را منشا برکات بسیاری دانست که به لحاظ عمرانی این شهر را آباد و به لحاظ علمی و معنوی پایگاه علویان و شیعیان شد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بانویی متواضع و زاهد تصریح کرد: وی با پیروی از حضرت فاطمه(س) در مسائل سیاسی نقش‌آفرین بوده و با رعایت عفت و حیا نشان داد هیچ مانعی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی وجود ندارد و می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهای درست استدلال و منطق و باورهای برگرفته از اعتقادات ناب، هیجان‌‌ها و عواطف را در مسیر درست هدایت کرد.

تحریری نیک صفت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رسالت داریم با پیروی از اهل بیت(ع) و حضور به‌موقع و با بصیرت در صحنه‌های حساس نقش‌آفرینی کنیم.