برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س)
برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت در کانون فرهنگي هنري رقيه خاتون(س)
مدیر کانون فرهنگی و هنری رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار؛

برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س)

برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت کانون فرهنگي هنري رقيه خاتون(س) به دو صورت حضوري و مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 28010 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

«فاطمه دورائی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: برنامه های بزرگداشت دهه کرامت  کانون فرهنگی و هنری رقیه خاتون(س) به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

مدير کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار، در تشریح این برنامه ها،گفت: درهر روز از خجسته ایام دهه کرامت،  برنامه‌هایی در دستور کار کانون قرار دارد مانند: زیارت بقاع متبرک امامزادگانی که از فرزندان  امام موسی کاظم(ع) هستند و به همراه حضرت معصومه(س) به ایران آمدند و به دست حاکمان جائر آن زمان به شهادت رسیدند و  در شهرهای مختلف استان ولایتمدار گیلان مدفون هستند و نیز تقدیر از دختران نمونه در روز ولادت حضرت معصومه(س) و توزیع بسته‌های معیشتی و آیین سه شنبه‌های تکریم و برنامه‌های متنوع دیگری که در دستور کار کانون قرار دارد.

وی  با تشرح برنامه‌های دهه کرامت گفت: در اولین روز دهه کرامت روز میلاد  حضرت معصومه (س)  برگزاری نمایشگاه  صنایع دستی و نقاشی و پخت نان محلی برای دختران هنرمند کانون ، ختم سوره انعام و صلوات خاصه حضرت معصومه (س) و معرفی کتاب ویژه کودکان در قالب شنبه‌های کتاب ، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برگزار شد..



وی ادامه داد: در دومین روز ازدهه کرامت، کمک جهیزیه برای یک نو عروس  و البسه برای یک مادر نیازمند آماده شد و نیز مقارن با سومین روز این دهه ، تعداد پنج بسته کمک مومنانه، با همکاری اعضای گروه جهادی شهيد عباس حسن پور، آماده  توزیع بین نیازمندان است.


مدیر کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه افزود: این بسته‌های معیشتی شامل: روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، سويا، شکر، خميردندان، عدس و خرما به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون ریال است.

وی از پخت 100 پرس غذای نذری به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: هدف ما از این کار به مانند گذشته، با تاسی از سیره معصومین(ع) و دستگیری از نیازمندان روستا است.

فاطمه دورائی از برگزاری نمایشگاه مجازی، قرائت صلوات خاصه، زیارت امین الله و تقدیر از دختران هنرمند درفضای مجازی خبر داد و گفت عصر روز سه شنبه 25 خرداد همزمان با چهارمین روز دهه کرامت، دیدار از دو خواهر شهید و غباررویی مزار شهید عباس حسن پور لسکو کلایه در قالب آیین سه شنبه‌های تکریم، نماز امام زمان (عج) و ختم دسته جمعی قرآن کریم را در بقعه  آقا سید محمد لسوکلایه برگزار می کنند.
.