جشن‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان آغاز شد
جشن‌هاي دهه کرامت در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان آغاز شد

جشن‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان آغاز شد

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان همزمان با ولادت کريمه اهل بيت(ع) حضرت معصومه(س) برنامه‌هاي متنوعي را در مساجد و محلات به صورت حضوري و مجازي برگزار مي کنند.
شناسه خبر : 27962 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان گیلان: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان همزمان با ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) برنامه‌های متنوعی را در مساجد و محلات، به صورت حضوری و مجازی برگزار می کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ویژه‌برنامه ها همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) که سرمشق و الگویی برای دختران نوجوان و جوان و زمینه ساز تعالی معنوی، اخلاقی و علمی آنان است، آغاز می‌شود تصریح کرد: مساجد گیلان طی دیشب و امروز با برگزاری جشن میلاد و تجلیل از دختران نمونه مسجدی با عنوان«دختران آفتاب» آغاز دهه کرامت را گرامی داشتند.
 
وی ذکر صلوات خاصه و زیارت حضرت معصومه(س) در مساجد با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را از دیگر برنامه‌های میلاد حضرت معصومه(س) به همت کانون‌های مساجد ذکر کرد و بیان داشت: برگزاری تور مجازی زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم توسط اعضای فهما در گیلان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
 
در بیان فضیلت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه(س) روایت‌های مختلف وجود دارد که شاخص‌ترین آنها روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مورد پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) است که فرمودند: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَةُ؛ کسی که او را در حالی که حقش را شناخته، زیارت کند، برای او بهشت است».
 
«زهرا کریمی کیسمی» با تبریک دهه کرامت و لزوم ترویج سیره حضرت معصومه(س) برای دختران امروز گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا ویروس و تاکید بر ماندن در خانه و پرهیز از تجمعات، ویژه برنامه‌های دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را با ارسال پیام تبریک روز دختر به دختران عضو کانون حضرت فاطمه(س) آغاز کردیم.
 
مدیر کانون حضرت فاطمه(س) آستانه اشرفیه با اشاره به بارگذاری احادیث نقل شده از حضرت معصومه(س) در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری مسابقات فرهنگی و ادبی به مناسبت روز دختر به همت این کانون خبر داد.
 
وی از دلنوشته‌های مادران برای دختران خود همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) سخن گفت و افزود: مادران عضو کانون دلنوشته‌های خود را تا پايان دهه کرامت ارسال کرده و به سه نفر از برگزيدگان هدایایی تعلق می‌گيرد.
 
«فاطمه دورائی » از آماده‌سازی بسته کمک مومنانه به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) در کانون رقيه خاتون(س) مسجد امام حسين(ع) روستاي استخر بيجار خبر داد و بیان کرد: به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر با همکاری اعضای گروه جهادی شهيد عباس حسن پور تعداد پنج بسته کمک مومنانه را بین نیازمندان توزیع کردیم.


 
مدیر کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه افزود: این بسته‌های معیشتی شامل روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، سويا، شکر، خميردندان، عدس و خرما به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون ریال آماده‌سازی شد.

مدیر کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا در آغازین روز از دهه کرامت و در جشن ولادت حضرت معصومه (س)  کانون انصارالزینب(س) ضمن تبریک این روز مبارک به خواهران و دختران اعضای کانون در فضای مجازی از دختران فعال ، فرهیخته و هنرمند  کانون انصارالزینب(س) در جشن کوچکی ضمن تبریک تقدیر به عمل آورد.

«مژگان پیرخندان» افزود: دختران پر تلاش و انقلابی که زنان و مادران آینده این سرزمین هستند.آنها دست در دست هم دادند تا بتوانند در کنار هم آینده ای روشن را رقم بزنند.
وی اظهار داشت: این جشن با قرائت سوره کوثر توسط فائزه یوسف پور آغاز شد و دختران شرکت کننده در مراسم، پای صحبت مدیر کانون نشستند و از آنها با کیک و شربت پذیرایی به عمل آمد و جشن با مسابقه پرتاب توپ به پایان رسید .

مدیر کانون انصارالزینب(س)  از کمک‌های مومنانه کانون  به کمک خیرین خبر داد و گفت: کانون انصارالزینب(س) با تهیه ۲۴ بسته معیشتی  به ارزش  هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در دهه کرامت و اهدا آن به نیازمندان در خدمت  کریمانه دهه کرامت شرکت کرد.

وی از مسابقه کبوتر حرم ویژه ولادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: عزیزان شرکت کننده می توانند در سه رده سنی و سه رشته مختلف شرکت کنند و برنده مسابقه باشند.

گفتنی است؛ این مسابقه در رشته نقاشی، در رده سنی6 تا ۱۵ سال، در رشته دکلمه خوانی، در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و در دلنوشته، برای رده سنی ۱۵ تا ۲۰ سال برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد است و  نتایج در روز اول تیر مصادف با روز ولادت امام رضا (ع) اعلام می شود.

 

«نوشین صدری» نیز به برگزاری مراسم تقدير و تجليل از چند بانوی کارآفرین و دختر هنرمند عنبرانی اشاره کرد و افزود: همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت از دختران نمونه مسجد جامع رسول اکرم(ص) عنبران آستارا تجلیل شد.
 
مدیر کانون رسول اکرم(ص)  عنبران آستارا برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی را از دیگر برنامه‌های مسجد جامع رسول اکرم(ص) در این ایام ذکر کرد.
 
«سیروس حسن‌خانی» اجرای طرح ساماندهی کتابخانه کانون شهدای اشکورات را آغازگر برنامه‌های دهه کرامت اعلام و بیان کرد: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و تجلیل از دختران نمونه کانون نیز همزمان با آغاز دهه کرامت در کانون برگزار شد.
 
«سودابه وحدانی» با گراميداشت ميلاد حضرت معصومه(س) از برگزاری جشن «دختران آفتاب» در این کانون خبر داد و بیان کرد: به همت کانون زينبيه مسجد وليعصر(عج) خشکرودبار شهرستان صومعه سرا دختران نمونه مسجدی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تجلیل شدند.
 
وی با اشاره به انتشار سروده‌های شاعره کانون با موضوع ميلاد فاطمه معصومه(س) و زیارت امین الله در فضای مجازی تصریح کرد: همزمان با این ایام اعضای کانون زينبيه در سالروز گراميداشت تكريم امامزادگان برای تكريم اين روز به زيارت یکی از امام‌زادگان می‌روند.