برنامه های دهه کرامت ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اعلام شد
برنامه هاي دهه کرامت ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان اعلام شد

برنامه های دهه کرامت ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اعلام شد

حجت‌‌الاسلام رضواني نژاد با اشاره به لزوم اجراي برنامه‌هاي دهه کرامت با هدف تبيين فرهنگ رضوي در مساجد گفت: برنامه‌هاي دهه کرامت کانون‌هاي مساجد گيلان با تجليل از دختران نمونه در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 27883 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و لزوم بهره‌گیری مناسب از این ایام جهت ترویج فرهنگ رضوی گفت: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و با ولادت امام رضا(ع) پایان می‌یابد.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت:  روزهای این دهه، با توجه به شعار سال، نام گذاری شده و متناسب با نامگذاری‌های انجام شده  برنامه‌های متنوعی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

وی افزود: اجرای سرود در میادین و پیاده راه‌های فرهنگی با عنوان آواهای کریمانه، تهیه و تولید محتوا توسط اساتید حوزه و دانشگاه، تهیه و توزیع نماهنگ، نورافشانی و راه اندازی کارناوال‌های شادی، برافراشتن پرچم امام رئوف، در برخی مناطق شهری و ... از جمله برنامه هایی هست که توسط  کانون‌ها و مراکز مختلف فرهنگی در این دهه اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد استان افزود: همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) ذکر صلوات خاصه و زیارت حضرت معصومه(س) در مساجد با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن روز دختر در مساجد از تجلیل از دختران نمونه با عنوان «دختران آفتاب» خبر داد و بیان کرد: برگزاری تور مجازی زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم، توسط اعضای فهما در گیلان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد، به قرائت زیارت امین‌الله در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و اظهارداشت: تور مجازی زیارتی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، قرائت زیارت امام رضا(ع) و امین الله و صلوات خاصه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد فهمای گیلان در باره اجرای رزمایش مواسات و همدلی در دهه کرامت گفت: تهیه و توزیع بسته‌های مواساتی و تهیه جهیزیه برای نوعروسان، از جمله برنامه‌های در دست اجرا در دهه کرامت می باشد.

کلمات کلیدی: امين الله