کانون امام علی(ع) با ثبت فیلم کوتاه با عنوان « یک بسته از بهشت» توانست در طرح ملی ایران قوی رتبه شایسته تقدیر را کسب کند
کانون امام علي(ع) با ثبت فيلم کوتاه با عنوان « يک بسته از بهشت» توانست در طرح ملي ايران قوي رتبه شايسته تقدير را کسب کند
«یک بسته از بهشت» ابتکاری نو در رزمایش مواسات و همدلی؛

کانون امام علی(ع) با ثبت فیلم کوتاه با عنوان « یک بسته از بهشت» توانست در طرح ملی ایران قوی رتبه شایسته تقدیر را کسب کند

کانون امام علي(ع) مسجد اميرالمومنين(ع) رشت بدليل ابتکاري که در توزيع بسته‌هاي مواساتي بکار برد، در طرح ملي ايران قوي،شايسته تقدير شد.
شناسه خبر : 27714 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۳

« محمدرسول اسماعیل پور» کارگردان فیلم کانون امام (ع) در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان؛ با بیان اینکه کانون امام علی(ع) با ثبت فیلم کوتاه، با عنوان « یک بسته از بهشت» توانست، در طرح ملی ایران قوی، رتبه شایسته تقدیر را کسب کند، گفت: در کمک‌‎های مواساتی که در تحقق منویات مقام معظم رهبری، توسط نهادها و تشکیلات مختلف اجرایی می شود، نکته ظریفی وجود دارد و آن این است که، عده ای از این نیازمندانی که، در این رزمایش، از آن‌ها دستگیری می شود، تا قبل از شیوع بیماری کرونا، در امرار معاش، چندان مشکلی نداشتند و روی پای خود ایستاده بودند، برای اینکه بعد از پشت سرگذاشتن بحران پاندومی کرونا و برگشتن به زندگی عادی، دید  منفی بوجود نیاید و کرامت انسانی افراد حفظ شود، دنبال بستر و راهکاری بودیم.

اسماعیل پور افزود: با همفکری هم توانستیم، به این راهکار برسیم که، بسته‌های معیشتی را از طریق پست، به درب منازل افراد نیازمند ارسال کنیم .

وی اظهار کرد: برهمین اساس، به فکر تهیه فیلمی، از این رزمایش افتادیم و دوگروه محتوایی و فنی تشکیل داده و بعد از تهیه محتوا و سناریوی فیلم، از بین اهالی مسجد، بازیگران را انتخاب و مرحله فیلمبرداری شروع  و فیلم در اطراف مسجد امیرالمومنین(ع) و نقاط مختلف محله‌های حافظ آباد و پاسکیاب تهیه و کار فیلمبرداری 3 روز طول کشید و به مرحله تدوین رفت.

براساس این گزارش کانون امام علی(ع)مسجد امیرالمومنین(ع) محله حافظ آباد رشت در دوران کرونا به فعالیت خود بیش از گذشته مشغول و درب مسجد امیرالمومنین(ع) در هنگام نماز، ظهر، مغرب و عشا، به‌روی نمازگزاران باز است و نمازهای جماعت به امامت «حجت الاسلام مرتضی فاضلی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

این گزارش ادامه می دهد: کلاس‌های تجوید، ترجمه و تفسیرو بیان نکات کلیدی، کاربردی قرآن کریم ویژه نوجوانان با تدریس استاد بهبودی، نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدا در قالب آیین سه شنبه‌های تکریم، اکران فیلم‌های ارزشی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات مختلف و اردوهای تفریحی از جمله برنامه‌‌های کانون است.

شایان ذکر است؛ کانون امام علی(ع) مسجد اميرالمومنين (ع) به علت خدمات تخصیصی، در حوزه‌های اجتماعی در ماه رمضان 99 به عنوان مسجد احسان، در ستاد اجرايي فرمان امام برگزیده شد. این مسجد تاکنون بالغ بر 1000 مرحله در قالب رزمایش مواسات و همدلی، بسته‌های معیشتی،پک‌های بهداشتی و غذای گرم، را به کمک خیرین تهیه و میان نیازمندان توزیع کرده است.

گفتنی است؛ کانون امام علی(ع) در سال 1387 تاسیس و اکنون با 729 عضو به فعالیت مشغول و در رویداد فهمای 99 و اجرای طرح ملی ایران قوی توانست 14247 امتیاز کسب و حائز رتبه شایسته تقدیر در رواق فیلم شود و رمز موفقیت خود را هماهنگی و همدلی با امام جماعت،هیئت امنا، پایگاه بسیج و گروه‌های مختلف فعال درمسجد می داند.

 

کلمات کلیدی: ابتکاري