کارنامه درخشان کانون فرهنگی هنری سراج روستای خراط محله در طرح ملی ایران قوی
کارنامه درخشان کانون فرهنگي هنري سراج روستاي خراط محله در طرح ملي ايران قوي

کارنامه درخشان کانون فرهنگی هنری سراج روستای خراط محله در طرح ملی ایران قوی

حسيني با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري سراج روستاي خراط محله تولمات اظهار رد: رمز موفقيت اين کانون در ارتباط تنگاتنگ، همکاري و تعامل خوب با هيئت امنا، پايگاه بسيج، شورا و دهياري روستا نهفته است.
شناسه خبر : 27692 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

« حجت الاسلام سید مهدی حسینی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری سراج روستای خراط محله تولمات، در سال 90 تاسیس و اکنون با 130 عضو به فعالیت مشغول است و 40 نفر از اعضاء جوان همیشه پای کار هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج گفت: با اینکه روستای خراط محله روستایی کوچک با 120 خانواراست اما در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، زبان‌زد بوده و در تمام مناسبت‌ها برنامه‌های جالبی را برگزار کرده، لکن با شیوع کرونا فعالیت کانون  محدود و بیشتر در فضای مجازی متمرکز شده است.


حجت الاسلام سید مهدی حسینی امام جماعت و مدیر کانون سراج در ادامه گفت: مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) خراط محله در ایام کرونا همیشه باز و نمازهای جماعت، تلاوت نور و ادعیه خوانی در این مسجد با تعداد محدودی از نمازگزاران برگزار می شود.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان هم نمازهای جماعت، جزء خوانی، جشن ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم شب‌های قدر با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد و در شبکه‌های اجتماعی مسجد منتشر شد.

مدیر کانون سراج درباره اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی و تهیه و توزیع  بسته‌های معیشتی که با کمک خیرین و بچه‌های مسجد و پایگاه اجرا شد، گفت: تا کنون 5 مرحله بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان روستا توزیع کرده ایم ودر هرمرحله تقریبا 30 بسته شامل: برنج، حبوبات،روغن، قند، شکر، چای، رب، ماکارونی، سویا، پنیر، آب معدنی، سیب زمینی، پیاز و شوینده به ارزش بالغ بر250 تومان بود و نیز چندین مرحله گوشت موسسه حضرت خدیجه و بسته‌های معیشتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) میان زنان بی سرپرست و نیازمندان محل توزیع کرده ایم.


مدیر کانون سراج تصریح کرد: رمز موفقیت کانون در ارتباط تنگاتنگ، همکاری و تعامل خوب با هیئت امنا، پایگاه بسیج، شورا و دهیاری روستا نهفته است.

وی افزود: یکی از پیامدهای مثبت این ارتباط خوب کانون با پایگاه بسیج خراط محله این است که با کمک پایگاه توانستیم، مسجد علی بن موسی الرضا(ع) را ظرف مدت یک سال، با کمک‌های مردمی بسازیم.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: درصدد هستیم، امسال مراسم ارتحال امام را، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در فضای باز مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار کنیم.

گفتنی است: کانون فرهنگی هنری سراج مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) روستای خراط محله، در رویداد فهمای 1399 و اجرای طرح ملی ایران قوی 15567 امتیاز کسب کرده است.

 

 

 

کلمات کلیدی: طرح ملي ايران قوي