کانونی که حتی فعالیت‌‎های اردویی و ورزشی خود را با محور معرفت‌افزایی دینی برگزار می‌کند
کانوني که حتي فعاليت‌‎هاي اردويي و ورزشي خود را با محور معرفت‌افزايي ديني برگزار مي‌کند
گفت‌وگو با مدیر کانون فرهنگی هنری صالحین آستارا؛

کانونی که حتی فعالیت‌‎های اردویی و ورزشی خود را با محور معرفت‌افزایی دینی برگزار می‌کند

قهرماني با اشاره به برنامه‌هاي کانون صالحين آستارا اظهار کرد: در تمامي برنامه‌هاي آموزشي، هنري، ورزشي،اردويي که براي نوجوانان برگزار کرده‌ايم به آموزش‌‌هاي ديني و معرفتي به صورت ويژه توجه شده است.
شناسه خبر : 27669 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۲

«حسین قهرمانی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما  از استان گیلان اظهار کرد: یکی از مراکز تربیتی که دین اسلام بر ایجاد آن، بسیار سفارش و تاکید کرده، مسجد است، مسجد دارای کارکردهای مختلف تربیتی ،آموزشی و اجتماعی بوده، که حضور افراد مختلف در آن، از جمله کودکان، نوجوانان و جوانان می تواند، اثرات قابل توجهی را بر افکار و رفتار آن‌ها بگذارد.

مدیر کانون صالحین گفت:  این اثرات می تواند، ناشی از محیط معنوی مسجد و عناصر اثرگذاری مانند: امام جماعت، هیت امنا، کانون فرهنگی هنری، خادم مسجد  می باشد.

قهرمانی گفت: روش  و اعتقاد ما بر این است که، مسجد علاوه برکارکردهای آموزشی و اجتماعی، محل خودسازی و ارتقاء بصیرت دینی، سیاسی کودکان و نوجوانان هم باید باشد و آنچه از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، درباره مسجد طراز اسلامی برداشت می شود، این است که عملکرد مسجد باید، جامع تمام کارکردها باشد، نه اینکه افراد بیایند فقط در یک کلاس هنری یا آموزشی شرکت کنند یا به یک اردویی بروند.

وی افزود: کانون فرهنگي هنري صالحين، در مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا با 44 عضو به فعالیت مشغول است، که 20 عضو آن نوجوان و همیشه پای کار هستند و ما  برنامه‌های مفرح و اردویی را هم طوری برنامه ریزی کرده ایم که کودکان و نوجوانان را به واسطه آن جذب و درضمن هدف اصلی که ارتقاء معرفتی و بصیرتی است، اجرا کنیم.                    

مدیر کانون صالحین با بیان اینکه از شیوع کرونا فقط 2 ماه مسجد بسته شد گفت: در سال جدید مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان آستارا مانند گذشته، از ساعت 8 صبح تا ساعت 23  باز و نمازهای جماعت و تلاوت نور در آن برگزار می شود.

وی گفت: برنامه هفتگی ما در مسجد امام جعفر صادق(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در روز دوشنبه، زیارت عاشورا، روز سه شنبه  دعای توسل، روز پنج شنبه  زیارت آل یاسین و در روز جمعه، برنامه سخنرانی موضوعی، با توجه به مسائل روز داریم.


حسین قهرمانی افزود: روزهای شنبه و چهارشنبه، بعد ازنماز مغرب و عشا، جلسات  تلاوت قرآن و تفسیر، با قرائت یکی ازنمازگزاران آغاز و در ادامه، امام جماعت مسجد، يک صفحه از قرآن کریم را تفسير و نکات و پيام‌هاي آن را بيان مي کند .


مدیر کانون صالحین گفت: تمام  برنامه تفسير قرآن کریم ضبط  و فايل صوتي آن در صفحه مجازي براي حدود 200 عضو ارسال می شود.


قهرمانی ازکلاس‌های بصیرتی و اخلاقی برای نوجوانان خبر داد و گفت: قبل از اینکه بچه ها بخواهند، از فوتبال دستی و دارت استفاده کنند، دقایقی کوتاه آموزش اخلاقی، دینی یا سیاسی می بینند، سپس از وسایل بازی استفاده می کنند.

وی افزود: حتی در اردوهای تفریحی یا زیارتی هم، جلسات کوتاه اخلاقی و معنوی در دستور کار کانون قرار دارد.


قهرمانی از اردوهای زیارتی و سیاحتی در روزهای آینده خبر داد و افزود: آخرین اردویی که برای بچه‌های مسجد امام جعفر صادق(ع) و مساجد مختلف آستارا برگزار کردیم، اردوی زیارتی به شهر مقدس مشهد و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) بود و هزینه آن را با کمک خیرین تامین و پرداخت کردیم.

وی از مرکز نیکوکاری مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا  نیز خبر داد و گفت: در این مرکز فعالیت‌های خیرخواهانه  زیادی انجام می گیرد، که یکی از آن‌ها رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه است.


براساس این گزارش تاکنون، بالغ بر60 مرحله توزیع بسته‌های کمک معیشتی و غذای گرم، را یه کمک خیرین میان نیازمندان توزیع کردیم و  ارزش آن‌ها بالغ بر 30 میلیون تومان و آخرین آن 14 بسته عیدانه، به مناسبت عید سعید فطر بوده است.