همت کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد
همت کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد

همت کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد

مدير کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف از راهکارهايي براي جذب کودکان و نوجوانان به مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 27349 تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان: کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف شهرستان لنگرود، با ۲۲۱عضو در ایام ماه رمضان برنامه های متنوعی را در دستور کار داشت، از جمله این برنامه‌ها می توان از جذب بچه ها به مسجد، با راهکارهایی زیبا نام برد.

«حجت الاسلام مجتبی ضابطی» مدیر کانون بلال در این باره اظهار داشت: از سرگرمی‌هایی که برای پسران کانون ایجاد کرده ایم، مسابقات  کراش جام رمضان، ویژه پسران است که به یاد سردار خط شکن جبهه مقاومت محمدعلی حق بین برگزار شد.   


مدیر کانون بلال گفت: اجرای نماز جماعت و تلاوت مستمر قران کریم و کلاس تجوید  از برنامه‌های ماه مبارک بود، شایان ذکر است که  تلاوت چند خط از قرآن کریم توسط نوجوانان و خردسالان انجام شده است.

وی از راهکارهایی که برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد بکار بسته است گفت:  اجرای طرح جشن تولد مسجدی بچه‌های مسجد، با هدف ارتباط قلبی بچه های مسجد با مسجد،که با تهیه کیک، شیرینی، برف شادی ، فشفشه و کادو از طرف دوستان دیگر به یک خاطره ی خوب تبدیل می شود.

ضابطی گفت: طرح مسجد بستنی، که مشوق خوبی برای همه بچه ها بوده و بعد از نماز جماعت با کمک همدیگر ، بستی و کیک به تعداد تهیه و مصرف می شود.

وی افزود: طرح مسجد پویا که با تهیه دستگاه ps4 و بازیهای رایانه ای و فوتبال دستی های پیشرفته ، همه ی بچه ها را مجذوب مسجد و برنامه های مسجد می کند.

مدیر کانون بلال از اجرای مشاوره حضوری وغیرحضوری  توسط همسرش، انسیه مهری پور برای دختران و زنان روستایی انجام می شود.

ضابطی گفت: برگزاری کلاسهای تقویتی دروس، درمقاطع ابتدائی و راهنمایی توسط انسیه مهری پور از دیگر برنامه‌های کانون برای جذب نوجوانان به مسجد است.

مدیر کانون بلال درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک با 500 وعده افطاری میزبان مردم روزه دار بودیم و در قالب کمک‌های مومنانه به تهیه و توزیع بسته های حمایتی در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مشغول شدیم.

وی افزود: اجرای این طرح بصورت مستمر در هر ماه به ۶۰ نیازمند منطقه به همت خیرین و اهالی مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام تازه آباد چاف در دستور کانون بوده و هست.

ضابطی از دید و بازدید برخی کسبه و معنمدین محل در قالب طرح تواصی خبر داد و افزود: این رویکرد در سطح برنامه های کانون به صورت مستمر و مداوم ادامه دارد.