همدلی کانون رقیه خاتون روستای استخر بیجار با نیازمندان/از توزیع بسته‌های معیشتی تا افطاری ساده خیابانی
همدلي کانون رقيه خاتون روستاي استخر بيجار با نيازمندان/از توزيع بسته‌هاي معيشتي تا افطاري ساده خياباني

همدلی کانون رقیه خاتون روستای استخر بیجار با نیازمندان/از توزیع بسته‌های معیشتی تا افطاری ساده خیابانی

دورائي گفت: ما با تاسي از سيره مولاي متقيان و لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري از نيازمندان دستگيري مي کنيم.
شناسه خبر : 27341 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۵

«فاطمه دورائی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: کانون رقیه خاتون(س)در ماه مبارک رمضان و شبهای قدر، فعالیت های متنوعی را در راستای اجرای رزمایش همدلی و مواسات داشت.

مدیر کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون روستای استخر بیجار افزود:  با کمک اعضای کانون و گروه جهادی شهید عباس حسن  پور، طی سه مرحله غذای گرم  را آماده کردیم .مرحله اول 50 بسته غذا در در روز  بیست و یکم ماه رمضان، مرحله دوم ۲۷ بسته غذا در در شب بیست و هفتم و مرحله سوم 30 وعده غذا را در امروز همزمان با عید سعید فطر با رعایت موازین بهداشتی آماده و بسته بندی کرده و به دست نیازمندان روستای استخربیجار می رسانیم.

دورائی گفت: ایستگاه توزیع نان صلواتی، دومرحله  توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد 40 بسته، یک مرحله در شب اول ماه مبارک و مرحله دوم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان علی(ع) در دستور کار کانون داشتیم .

وی در ادامه افزود: این بسته‌ها شامل اقلام: روغن، رب، ماکارونی، سویا، پنیر، خرما، شکر، قند، چای، شامپو، ماسک و  هر بسته به ارزش ریالی بالغ بر 100 هزار تومان بود، که به کمک خیرین و گروه جهادی شهید عباس حسن  پور تهیه و توزیع شد.

مدیر کانون رقیه خاتون(س) از تهیه  چند دست لباس برای دو خانواده نیازمند و دو مرحله ایستگاه افطاری ساده خیابانی به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) و آقاسید جلال الدین اشرف برادر امام رضا(ع) و عروج شهادت گونه سردار حجازی و سردار حق بین خبر داد و گفت: ما با تاسی از سیره مولای متقیان و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری رمضان از نیازمندان دستگیری می کنیم.

 

وی در باره  برنامه‌های فرهنگی کانون گفت: دو مسابقه در ماه مهربانی  در رشته‌‌های نقاشی و عکس با موضوع ختم قرآن، اذان، برپایی نماز، برگزار شد که مسابقه نقاشی، برای کودکان و مسابقه عکاسی، برای تمام رده های سنی برگزار و به افراد برتر در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) جوایزی اهدا شد و به مناسبت روز جهانی قدس، نیز، مسابقه دلنوشته، با موضوع  روز قدس برگزار و جوایزی به برگزیدگان آن در روز عید فطر جوایزی هدیه داده می شود.

فاطمه دورائی افزود: از کودکان و‌ نوجوانان شرکت کننده، در مسابقه قرانی مدهامتان، در رویداد فهما سال ۹۹ در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) تقدیر و نیز به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان کانون، در این روز کتاب‌هایی اهدا و  همچنین از دو معلم کانون به مناسبت روز معلم تقدیر کردیم.

مدیر کانون رقیه خاتون(س) از برگزاری کلاس آموزش فوتسال ویژه برادران  بعد از افطار در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی گفت: در شب های قدر با مراسم قرآن به سر و قرائت دعای جوشن کبیر و سایر ادعیه  با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله حداکثری  برگزار و از روزه داران و پذیرایی با کیک و شیر  بسته بندی پذیرایی کردیم.

مدیر کانون رقیه خاتون(س) گفت: برای کسانی که نمی توانستند به طور حضوری در برنامه جزء خوانی قرآن کریم و قرائت ادعیه و مراسم شب‌های قدر شرکت کنند  با بهره مندی از اسکای روم و شبکه‌های مجازی شرایط معنوی خوبی را فراهم کردیم.

دورائی در باره نماز عید فطر مسجد امام حسين(ع) روستای استخر بیجار گفت: نماز عید سعید فطر با حضور اهالی محل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداکثری برگزار شد وبه نماز گزاران  بسته‌های حاوی  کیک بسته بندی و ماسک اهدا کردیم.

گفتنی است؛ کانون رقیه خاتون(س) از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سال 99 تا کنون بالغ بر 800 بسته کمک معیشتی، را با همکاری خیرین،پایگاه بسیج و گروه جهادی شهید عباس حسن  پور، به ارزش 80 میلیون تومان  توزیع کرده است.