رمضانیه کانون شهدای جوبن؛ از برنامه‌های متعدد تا برگزاری نماز عید سعید فطر
رمضانيه کانون شهداي جوبن؛ از برنامه‌هاي متعدد تا برگزاري نماز عيد سعيد فطر

رمضانیه کانون شهدای جوبن؛ از برنامه‌های متعدد تا برگزاری نماز عید سعید فطر

کانون فرهنگي هنري شهداي جوبن شهرستان رودبار، به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاري برنامه‌هاي متعددي کرده و همچنين در برپايي نماز عيد سعيد فطر همراه با رعايت پروتکل هاي بهداشتي آستين همت بالا زد.
شناسه خبر : 27336 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان: همزمان با اولین روز ماه شوال، نماز عید سعید فطر در روستای جوبن رودبار اقامه و مردم این روستا اوج شکوه بندگی خود را ، به ذات اقدس الهی به نمایش گذاشتند.

«زهرا كريمي جوبني» مدیر کانون شهدای جوبن از برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای جوبن رودبار خبر داد و گفت: مردم  روستا از ساعات اولیه صبح خود را به مکان‌ اقامه نماز عید سعید فطر رسانده و نماز عيد سعيد فطر به امامت حجت الاسلام جلالی امام جماعت روستاي جوبن با رعایت فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شد و پس از اقامه نماز امام جماعت مسجد مسجد صاحب الزمان(عج) بعد ازاقامه  نماز عید سعید فطر به ایراد خطبه‌  پرداخت.

مدیر کانون شهدای جوبن در باره برنامه‌ها و فعالیت‌های سال جدید گفت: سال جدید که با نیمه شعبان شروع شد کانون به همت خیرین و اهالی مسجد دو گوسفند  را جلو مسجد قربانی کرده و به صورت  ۶۰ بسته گوشت گرمی آماده و میان نیازمندان توزیع کردیم.

کریمی با بیان اینکه در سال جدید بالغ بر 65 بسته کمک معیشتی را  در ماه مبارک رمضان به کمک خیرین و اصحاب مسجد و گروه جهادی شهدای گمنام تهیه و توزیع کردیم  گفت:  آخرین مرحله که 14 بسته بود در شب 23 ماه مبارک رمضان مصادف با سومین شب قدر به دست نیازمندان رساندیم و شامل اقلام غذایی مانند: برنج، مرغ، روغن، حبوبات، پنیر، رب، ماکارونی، قند، بامیه، خرما، سیب زمینی و  مایع ظرفشویی  و ارزش هر بسته 200 هزار تومان بود.

وی  درباره کمک‌های مومنانه، کانون شهدای جوبن و اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) گفت: مبلغ ۳ میلیون تومان برای کمک به هزینه جراحی  یک بیمار جمع آوری کرده  و برای تهيه داروی دو بيمار نيازمند عضو کانون بالغ بر 400 هزارتومان کمک نقدی شد و 30 وعده غذای گرم را طبخ و به نیازمندان روستا هدیه کردیم.

کریمی از برگزاری  جزء خوانی روزانه،کلاس قرآن و برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت و اضافه کرد: در تمام ایام و مناسبت‌های ملی مذهبی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ای را اجرا کرده ایم.

مدیر کانون شهدای جوبن، از مسابقه نقاشی و کتابخوانی درهفته کتاب گفت و افزود: یکی از دغدغه‌های کانون، ترویج فرهنگ اسلامی در میان دختران و زنان روستا است لذا  با دورهمی های کتاب و  تهیه پک فرهنگی  و مسابقات فرهنگی تمام تلاش  خود ر ا در این راستا می کنیم.

کریمی گفت:  صندوق  پس انداز خانگی ای برای خانواده‌های روستا ایجاد کرده و ماهیانه در مسجد قرعه کشی می کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای جوبن با بیان اینکه در سال گذشته، با اینکه بیماری کرونا شیوع داشت،کانون تعطیل نبود و انواع کلاس‌های آموزشی، در کانون برگزار شد. این کلاس‌ها شامل: کلاس نمددوزی، کمک های اولیه، کمک درسی ،تقویتی، قرآن و احکام  بود.

وی افزود:  مسابقه نماز، مدهامتان، کتابخوانی و مسابقه دلنوشته برای سردار دل‌ها نیز در دستور کار کانون قرار گرفت و برگزار شد.