برنامه‌های کانون حضرت فاطمه(س) روستای کیسم آستانه اشرفیه برای اهل مسجد
برنامه‌هاي کانون حضرت فاطمه(س) روستاي کيسم آستانه اشرفيه براي اهل مسجد

برنامه‌های کانون حضرت فاطمه(س) روستای کیسم آستانه اشرفیه برای اهل مسجد

کريمي، از برگزاري فعاليت‌ها و برنامه‌هاي متعدد اعضاي کانون فرهنگي هنري حضرت فاطمه(س) روستاي کيسم آستانه اشرفيه ويژه گروه‌هاي سني مختلف و اهل مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 27265 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۵۵

«زهرا کریمی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان گیلان اظهار کرد : بعد از دوران بازنشستگی از آموزش و پرورش، به تدریس قرآن، برای گروه بزرگسالان وکودکان و همچنین تدریس زبان انگلیسی برای دانش آموزان روستای کیسم و روستاهای همجوار در مسجد مشغول شدم و بعد ازتاسیس کانون در سال 94 فعالیت‌های خود را در زمینه‌های آموزشی، کلاس‌هی تقویتی، کارهای هنری و فنی حرفه ای به سمت کانون سوق دادم.


مدیر کانون حضرت فاطمه(س) مسجد آقاسید یمنی روستای کیسم آستانه اشرفیه در ادامه گفت: کانون حضرت فاطمه‌(ع) در حال حاضر تعداد ۱۶۰ عضو از گروه‌های مختلف سنی اعم از برادران وخواهران دارد.


زهرا کریمی گفت:  کلاس‌های آموزشی قرآن، حدیث، گل‌سازی، نقاشی، برگزاری جشنها و مراسمات مذهبی ازجمله فعالیت‌های کانون است.


وی گفت: کانون در شیوع ویروس کرونا، با همکاری اعضای هنرمند و بهره مندی از فضای مجازی  به فعالیت خود ادامه داد، اما بعضی از فعالیت‌های علمی آموزشی، از جمله کلاس های رفع اشکالات درسی، زبان خارجه، داستان نویسی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با کلاس بندی و حضور سه نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون، با دریافت تخفیف هفتاد درصد شهریه و برای دانش آموزان کم بضاعت، رایگان ادامه دارد.
 
مدیر کانون حضرت فاطمه(س)  با بیان اینکه درسال گذشته تشکیل کلاس‌های آموزشی مختلف و انجام آزمون‌های تست هوش، ریاضی، فیزیک، مسابقات قرآنی، نقاشی، عکاسی، دلنوشته  بین گروه کودک و نوجوان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: ایجاد کار آفرینی برای چند نفر در زمینه پرورش گل وگیاه و جوجه های یک روزه، یکی از فعالیت‌های کانون است که این طرح در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد .


کریمی از شناسایی و عضو گیری  هنرمندان، مولفان و ورزشکاران ساکن و منسوب به روستای کیسم با هدف استفاده از تجربیات آنها در کانون، گفت و افزود: شناسایی افراد خیر از بین دوستان و آشنایان واستفاده از کمک‌های مالی آنها در پیشبرد اهداف کانون، با توجه به بودجه ناچیز اختصاص یافته به کانون، یکی از کارهایی بود که انجام دادیم.


مدیر کانون حضرت فاطمه(س) گفت: تشکیل گروه نمایش فیلم، نمایش، سرود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر سبب شد، تا کانون موفق به کسب  ۱۴۴۹۵ امتیاز در  رویداد فهمای 99 و اجرای طرح ملی ایران قوی  شود.


وی در باره برنامه‌های مواساتی کانون حضرت فاطمه(س) گفت: در اواخر سال گذشته بالغ بر 40 بسته کمک‌های مؤمنانه را با همکاری بسیج  توزیع و همچنین بسته‌های گوشت گرم موسسه حضرت خدیجه(س) که به واسطه ستاد فهمای گیلان به دست ما رسید، به درب منازل خانواده‌های کم درآمد بردیم.


مدیر کانون حضرت فاطمه(س) در باره فعالیت‌های کانون در سال جدید گفت: سال جدید که شروعش با ماه خدا رجب المرجب بوده وبا توزيع مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه بین اقشار کم درآمد وعمومی بانوان سرپرست خانوار شروع شد.


کریمی گفت: درارتباط با لیله الرغائب وختم سوره انعام که در فضای مجازی اهالی روستا واعضای کانون برای اولین  شب جمعه ماه رجب فراخوان شده بود با استقبال بسیار خوبی روبرو شد ‌وبا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مسجد آقا سید محمد یمنی برگزار شد.


مدیر کانون حضرت فاطمه(س)  افزود: برای هدیه ایام نوروز، آموزش مجازی نرم افزار ورد  و اکسل، بصورت مجازی و رایگان برای مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پیشنهاد و به اشتراک گذاشته و از علاقه مندان برای ثبت نام دعوت به عمل آمد، که این آموزش توسط مهندس عسکری، از اعضای کانون در نظر گرفته شد.

کریمی گفت: برای جشن‌های ماه شعبان، روز میلاد سه نور(امام حسین امام سجاد وحضرت ابوالفضل عباس علیهم السلام) در فضای مجازی، پوستر منتشر و در عصر چهاردهمین ماه مبارک شعبان المکرم، مراسم  مولودیه خوانی را با حضور تعدادی از عاشقان ولایت، در داخل فضای مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارو با کیک و شیرینی و میوه از مهمانان پذیرایی کردیم.


وی افزود: روز نیمه شعبان نیز با کمک  وهمکاری دیگر اعضای کانون آش نذری شله قلمکار در فضای باز مسجد  طبخ و بین اهالی و رهگذران توزيع شد.

مدیر کانون حضرت فاطمه(س) درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: کانون حضرت فاطمه(س) برای ماه مبارک رمضان، هر روز حداقل یک کار، فکر یا عمل خیر را برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسانده، در شب اول با برگزاری همزمان و مجازی دعای افتتاح، در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) بروشوری که در شرح حال آن حضرت چاپ  کرده بودیم بین نمازگزاران توزیع کردیم، همچنین تلاوت همزمان دعای مجیر اعضاء کانون در ایام البیض ماه مبارک رمضان پیرو اطلاع رسانی قبلی در فضای مجازی داشتیم.

وی افزود: دورهمی کتابخوانی نوجوانان ورزشکار کانون، به مناسبت تقارن روز جهانی کتابخوانی با ماه رمضان از برنامه‌های کانون بود.

کریمی گفت: به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) بسته های معیشتی شامل: برنج، ماکارونی، رب، پنیر، خرما، مرغ، تن ماهی، حبوبات و روغن‌، به مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان تهیه و میان بیست ویک خانواده‌ نیازمند و عموما سرپرست خانوار توزيع شد ،که تماما  توسط خیرین و در آمد های آموزشگاه زبان صدرا  که خودم مدیر و موسس آن هستم، تامین شد.

وی در باره فعالیت‌های مواساتی کانون گفت:  کمک‌های دیگری که از جانب خیرین و دوستان به کانون شده، تخصیص وام بدون بهره به شش نفر، برای تهیه حدود 300 قطعه جوجه یک روزه وتامین تعذیه آنها به مبلغ 5 میلیون تومان بود، که پس چهل روز جوجه ها تبدیل به مرغ شده، آن‌ها را به  فروش می‌رسانند و وام را باز پرداخت می‌کنند، تا افراد دیگری در مرحله بعد از این وام استفاده کنند.


مدیر کانون حضرت فاطمه(س) از فراخوان عکس با محوریت زن و خانواده، فراخوان کودکان و نوجوانان، برای ارسال، در گروه  واتس اپ و اینستاگرام کانون، ارسال ادعیه مخصوص هر روز و نکات کلیدی هر جزء قرآن کریم و ارتباط باخدا و برنامه‌های متنوع دیگر خبر داد و گفت: طراحی و انجام بازی‌های خانگی کودکان و نوجوانان، گفتگو و مباحثه همزمان مجازی اعضاء کانون در جهت مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 از برنامه‌هایی است که در سال جدید و ماه مبارک اجرا می کنیم.


زهرا کریمی درباره برنامه‌های روز عید فطر گفت: برای نماز روزعید سعید فطر برنامه ریزی کرده ایم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  برگزار شود و زیارت مزار شهدای گمنام و نثار دسته گل بر مزار عزیزان از برنامه‌های کانون حضرت فاطمه(س) در روز عید فطر است.


وی در پایان این گفتگو ضمن تشکر از کسانی که وی را در اجرای برنامه‌های کانون یاری کرده اند، یاد و خاطره زنده یاد فاطمه کریمی کیسمی، مربی خیاطی، صنایع دستی و بافندگی کانون حضرت فاطمه(س) که تا قبل از شیوع بیماری کرونا، از مرکز استان، به روستای کیسم می آمد و کلاس‌های هفتگی را در مسجد آقا سید محمد یمنی برگزار می کرد و براثر بیماری کرونا به رحمت خدا رفت، گرامی داشت.