قدم به قدم با فعالیت‌های کانون علی‌بن ابی‌طالب رضوان‌شهر در ماه رمضان
قدم به قدم با فعاليت‌هاي کانون علي‌بن ابي‌طالب رضوان‌شهر در ماه رمضان

قدم به قدم با فعالیت‌های کانون علی‌بن ابی‌طالب رضوان‌شهر در ماه رمضان

رهنما کاري، ضمن گراميداشت ماه مبارک رمضان، به تشريح فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري علي بن ابي طالب شهرستان رضوان‌شهر در اين ايام پرداخت.
شناسه خبر : 27197 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۳

«زهرا رهنما کاری»  در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (،هما)، ضمن معرفی کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب(ع) شهرستان رضوانشهر، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت های اعضای این کانون در ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

این فعال مسجدی با بیان اینکه کانون علی ابن ابی طالب(ع) مسجد علی ابن ابی طالب(ع) شهرستان رضوانشهر در سال 1389 تاسیس و در حال حاضر حدود 240 عضو فعال دارد که الحمدلله همواره در  تمام زمینه‌های فرهنگی هنری قرآنی، برنامه ای دردست اجرا دارد.


وی در ادمه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، در شبکه‌های اجتماعی مانند: واتس اپ، تلگرام  و اینستاگرام، گروه‌های مجازی را با هدف پیشبرد برنامه‌های ماه رمضان  تشکیل دادیم  و بدین ترتیب سعی کردیم  هر روز برنامه جزء خوانی، قرائت ادعیه‌های مخصوص ماه مبارک، اعمال و ادعیه شب‌های قدر را در فضای مجازی منتشر کنیم.


مدیر کانون علی ابن ابی طالب(ع) گفت: امسال هم همانند سال گذشته گروه‌های مجازی کانون برای برگزاری مجازی برنامه‌های ماه مبارک فعال هستند و ناگفته نماند که در طول سال برنامه‌های فرهنگی هنری کانون، اعم از کلاس‌های قرآنی، نقاشی، گلسازی، خیاطی  و قالی بافی و..... برگزار می شود .


وی در باره برنامه‌های ماه رمضان و شب قدر امسال گفت: متاسفانه به دلیل وضعیت قرمز شهرستان رضوانشهر مسجد تعطیل بود و به ناچار مانند سال گذشته جزء خوانی، قرائت ادعیه، مناجات خوانی و اعمال شب‌های قدر را بطور مجازی منتشر و در منازل برگزار کردیم .

وی از برگزاری مسابقه مجازی دلنوشته و  نقاشی برای روزه اولی ها در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مسابقه برای نوجوانان برگزار شد و هچنین مسابقه نامه ای به امیرالمومنین علی(ع) ویژه جوانان و نوجوانان در شب‌های قدر برگزار کردیم و همچنین به مناسبت روز قدس، مسابقه مجازی نقاشی برگزار می شود.

وی از برگزاری مسابقه فوتبال جام رمضان، برای نوجوانان کانون خبر داد و گفت: تمام تلاش مان برای جذب نوجوانان و جوانان به کانون و ترویج فرهنگ دینی در میان نسل جوان است.

رهنماکاری درباره طبخ آش شله زرد، شیر برنج، شله قلمکار در شب‌های قدر گفت: به کمک اعضاء کانون هر یک از شب‌های قدر، آش نذری و غذا طبخ کرده و به درب منازل نیازمندان بردیم.


رهنماکاری از برگزاری ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان، مسابقات طناب کشی، دارت،نقاشی، تیراندازی و اردوهای زیارتی سیاحتی کانون علی بن ابی طالب(ع)  در مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: به یاری خداوند متعال کانون علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر در زمان شیوع بیماری کرونا هرگز تعطیل نبوده و همواره به فعالیت‌های میدانی و مجازی خود ادامه خواهد داد.


وی از فعالیت‌های کانون در کمک به سلامت و بهداشت جامعه گفت: از ابتدای سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، با کمک خیرین کانون، به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل:ماسک الکل و دستکش مشغول شدیم و این بسته‌های بهداشتی را میان اهالی محل و مسجد توزیع کردیم.


رهنماکاری در باره فعالیت‌های کانون علی ابن ابی طالب(ع) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای مواسات و همدلی با اقشار نیازمند جامعه گفت: کانون علی ابن ابی طالب(ع) همانند سایر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به فرمان رهبری لبیک گفته و به دفعات بسته‌های کمک معیشتی را با کمک خیرین کانون تهیه و میان خانواده‌های نیازمند توزیع کرده است.


وی  گفت: در سال گذشته بالغ بر 7 مرحله، با همکاری بسیج و حوزه علمیه رضوانشهر بسته‌های معیشتی که شامل: مواد غذایی و بهداشتی بود تهیه و میان نیازمندان توزیع کردیم و امسال هم در عید نوروز با کمک حوزه علمیه بسته‌های معیشتی که ارزش هر کدام بالغ بر400 هزار تومان بود توزیع کردیم.


مدیر کانون علی ابن ابی طالب(ع) در باره بسته‌های کمک معیشتی که در ماه مبارک توزیع شد گفت: این بسته‌ها 15 عدد و شامل اقلام: روغن، رب، ماکارونی، سویا، پنیر، مرغ، ماسک الکل و دستکش بود و  برای هر کدام بالغ بر 380 تومان هزینه شد که  به کمک خیرین  تهیه و به دست نیازمندان رساندیم .