برنامه‌های کانون رایه العباس چوبکیان صومعه سرا در ماه مبارک رمضان
برنامه‌هاي کانون رايه العباس چوبکيان صومعه سرا در ماه مبارک رمضان
مدیر کانون رایه العباس؛

برنامه‌های کانون رایه العباس چوبکیان صومعه سرا در ماه مبارک رمضان

مدير کانون فرهنگي هنري رايه العباس مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکيان صومعه سرا برنامه‌هاي کانون را در ماه مبارک رمضان تشريح کرد.
شناسه خبر : 26857 تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات فهما از استان گیلان: «نفیسی» مدیر کانون فرهنگی هنری رایه العباس مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان صومعه سرا در گفتگو با روابط عمومی ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برنامه‌های کانون را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.


نفیسی اظهار کرد: ویژه برنامه‌‌های ماه مبارک رمضان، با هم اندیشی هیات امناء مسجد کانون فرهنگی هنری رایه العباس و پایگاه بسیج شهدای گمنام، برنامه ریزی شد و  از روز سه شنبه 24 فروردین دستور کار ما قرار گرفت.


مدیر کانون رایه العباس گفت: نمازهای ظهر و عصر مغرب و عشا به صورت جماعت  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)چوبکیان صومعه سرا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.


وی در ادامه افزود: بعد از نماز جماعت  مغرب و عشا، یک صفحه از قرآن مجید همراه با ترجمه، در قالب طرح تلاوت نور، قرائت شده، سپس حجت الاسلام ایلداری سخنرانی می کند.

وی گفت: برنامه محفل انس با قرآن کریم و همچنین ویژه برنامه‌های لیالی قدر نیز در دستور کار کانون قرار دارد و ما تمام سعی خود را  می کنیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.


نفیسی در باره فعالیت‌های کانون از کلاس‌های قرآنی نوجوانان گفت و  ابتکاری که برای جذب نوجوانان به مسجد  و تشویق به نماز بکار برده، بیان کرد وی گفت: اول هر ماه به نوجوانانی که بیشتر در نماز جماعت شرکت کرده اند، جوایزی اهدا می شود، بدین منظور کارتی را به نام «کارت نماز»جهت حضور و غیاب به آن‌ها میدهد .

وی افزود: همچنین هر نوجوانی که 3 نفر از دوستان خودش را جذب کانون ومسجد کند جایزه ای دریافت می کند.


مدیر کانون رایه العباس از ضدعفونی مسجد و محله با کمک کانون و پایگاه شهدای گمنام، در ایام کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در 5 مرحله خبر داد و تصریح کرد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)چوبکیان در ایام کرونا همیشه باز و فعال بوده و یکی از اموری که در این ایام سخت به همت هیات امنا و پایگاه بسیج و خیرین انجام شده تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی است .

وی گفت: تاکنون به یاری خداوند و همت خیرین توانستیم در 5 مرحله این کار را انجام داده و به فرمان مقام معظم رهبری در این باره لبیک گفته ایم.


وی افزود: در هر مرحله 12 بسته به ارزش 500 هزار تومان شامل: برنج حبوبات ماکارونی  روغن پنیر و....بود.


گفتنی است؛ کانون رایه العباس با 100 عضو توانست، در طرح ملی ایران قوی 12066 امتیاز را کسب و در رتبه چهارم کانون های فرهنگی هنری شهرستان صومعه سرا قرار بگیرد.