شام غریبان سردار «محمدعلی حق‌بین» رئیس هیات امنا کانون شهدای گمنام برگزار شد
شام غريبان سردار «محمدعلي حق‌بين» رئيس هيات امنا کانون شهداي گمنام برگزار شد
با حضور اهالی مسجد فاطمه‌الزهرا(س) لنگرود؛

شام غریبان سردار «محمدعلی حق‌بین» رئیس هیات امنا کانون شهدای گمنام برگزار شد

مراسم شام غريبان «محمدعلي حق بين» سردار فاتح نبل الزهرا(س) به همت هيات امنا کانون فرهنگي هنري شهداي گمنام، پايگاه بسيج سرداران شهيد برگزار شد.
شناسه خبر : 26855 تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات فهما از استان گیلان: مراسم شام غریبان «محمدعلی حق بین» سردار فاتح نبل الزهرا(س) شب گذشته( پنج شنبه 2 اردیبهشت)در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرستان لنگرود، به همت هیات امنا کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام  پایگاه بسیج سرداران شهید برگزار شد.


«مهدی جوان مدیر» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در ارتباط با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری مراسم شام غریبان سردار حق بین در مسجد فاطمه الزهرا(س) خبر داد و اظهار کرد: سردار حق بین رییس هیات امنا مسجد و کانون بود در روزی که این ضایعه اتفاق افتاد، با هم اندیشی هیئت امناء و پایگاه بسیج سرداران شهید، برنامه‌هایی برای تجلیل از زحمات سردار و حقی که به گردن ما داشت در دستور کار قرار گرفت، که یکی از آن‌ها مراسم شام غریبان بود.
مدیر کانون شهدای گمنام  افزود: لذا سین برنامه را مشخص کردیم و تمام تلاش مان را بکار بستیم که مراسمی در خور سردار برگزار کنیم و با چاپ بنر و پوستر و تبلیغات محیطی و مجازی، مسجد را نیز آماده مراسم کردیم.


مهدی جوان گفت: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا و خواندن  نماز شب اول  قبر‌ راس ساعت ۲۱:۳۰  با تلاوت قرآن «علی قانع» آغاز شد و سپس «حجت الاسلام و المسلمین عاطفی» به سخنرانی و «کریم مراددهنده» مداحی کرد و مراسم با پذیرایی پایان یافت.
وی افزود: این مراسم با حضور خانواده سردار حق بین، همرزمان و مسولین محلی در فضای باز مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

گفتنی است؛  کل ساخت مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س)  با  همت و نظارت سردار حق بین انجام شد و خیرینی که زمین را  اهدا و وقف کرده بودند زمین را به این شرط که ساخت مسجد با مسولیت و نظارت سردار حق بین باشد این کار خداپسندانه را انجام دادند.

بدین صورت بود که این مسجد بزرگ از سردار به یادگار مانده است و جای جای آن یاد و خاطره ای از سردار سرفراز سپاه اسلام محمدعلی حق بین دارد.