پیکر سردار «محمدعلی حق بین» رئیس هیات امنا کانون شهدای گمنام تشییع شد
پيکر سردار «محمدعلي حق بين» رئيس هيات امنا کانون شهداي گمنام تشييع شد

پیکر سردار «محمدعلی حق بین» رئیس هیات امنا کانون شهدای گمنام تشییع شد

پيکر سردار «محمدعلي حق بين» امروز پنج شنبه(2ارديبهشت)در کنار مزار برادر شهيدش در روستاي صيقل بنه بارکوسراي شهرستان لنگرود به خاک سپرده مي شود.
شناسه خبر : 26842 تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات  رسانه ای (فهما) از استان گیلان: مراسم تشییع پیکر سردار رشید سپاه اسلام، جانباز سرافراز سرتیپ دوم پاسدار «محمدعلی حق بین » فرمانده سابق لشکر 16 قدس گیلان  و فاتح نبل و الزهراء(س) هم اکنون در شهرستان لنگرود درحال برگزاری است.


سردار حق بین  در سال 1345 در تازه آباد لنگرود متولد شد و بهار سال ۱۳۶۱ و در شانزده سالگی به عنوان امدادگر به عضویت تیپ ۲۵ کربلا درآمده و به تدریج نیروی رسمی شد. وی در سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه درآمد و به همراه تیپ قدس گیلان در قامت فرمانده گروهان عمار در عملیات‌های متعدد پاکسازی کردستان و چند مأموریت برون مرزی حضور داشت.


وی در سالهای ۶۴ تا ۶۷ به عنوان جانشین فرماندهی گردان کمیل خدمت کرد و در نهایت با حکم فرمانده لشکر قدس به عنوان فرمانده گردان کمیل منسوب شد و تا سال ۷۶ در این مقام باقی ماند و بعداً به عنوان مسئول ستاد تیپ انتخاب شد در طول سال‌های ۸۲ تا ۸۶ در مقامهای مسئولیتهای لجستیک لشکر جانشینی و فرماندهی تیپ و سمت فرماندهی لشکر پیاده قدس گیلان منصوب گردید همچنین ایشان با تجربه های بسیار در جنگ منطقه کردستان در یک دوره ۵ ساله فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا را برعهده گرفت و با حضور فعال در این منطقه باعث عقب نشینی نیروهای تروریستی پژاک و پ ک.ک شد.
 
او به عنوان یکی از فرماندهان لشکر قدس گیلان با ماموریت به مصاف نیروهای تروریستی در سوریه رفت و توانست با حضور موفق و برجسته در تاریخ ۱۳ بهمن ۹۴ منطقه شیعه نشین نبل الزهرا را بعد از ۴ سال محاصره از دست تروریست‌های تکفیری آزاد کند و ۵۵ هزار نفر از مردم شیعه این منطقه را آزاد کرد.

 

سردار حق بین در سال ۹۸ موفق به دریافت نشان فتح 3 شد او در آخرین مسئولیت خود به عنوان مسئول اداره رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه فعالیت می‌کرد.

شایان ذکر است؛ سردار حق بین پس از تحمل دوره‌ای بیماری  کرونا، در بیمارستان پارس  رشت به همرزمان شهیدش پیوست و براساس وصیت نامه اش امروز(2 اردیبهشت)در کنار برادر شهیدش که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده بود در زادگاهش روستای صیقل بنه بارکوسرای لنگرود به خاک سپرده می شود. در این مراسم  که با حضور فرماندهان لشکری و کشوری در فضای باز مزار شهدای گمنام لنگرود و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی برگزار شد، ابتدا پیام معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح قرائت و آنگاه سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران  که از همرزمان سردار در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سخنرانی و حاج ابوذر روحی مداحی کرد و سپس تشییع پیکر سردار به صورت خودروئی برگزار شد.

گفتنی است؛ سردار محمدعلی حق بین رئیس هیات امنای کانون شهدای گمنام مسجد فاطمه الزهراء(س) بوده، لذا ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان فقدان این اسوه ایثار و مقاومت را به مردم شریف گیلان، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معزز ایشان، همرزمان و دوستان آن فقید سعید تسلیت گفته و از درگاه خالق رئوف برای ایشان همنشینی با اولیاء الهی امام راحل و همرزمان شهیدش و برای بازماندگانش صبر جمیل را مسئلت می نماید.