فعالیت‌های ستاد فهما گیلان در ماه رمضان/از تشکیل گروه‌های مسجدی در فضای مجازی تا کمک‌های مومنانه
فعاليت‌هاي ستاد فهما گيلان در ماه رمضان/از تشکيل گروه‌هاي مسجدي در فضاي مجازي تا کمک‌هاي مومنانه

فعالیت‌های ستاد فهما گیلان در ماه رمضان/از تشکیل گروه‌های مسجدی در فضای مجازی تا کمک‌های مومنانه

حجت الاسلام رضواني نژاد با اشاره به برنامه‌هاي ستاد فهما استان گيلان در ماه مبارک رمضان گفت: تشکيل گروه‌هاي مسجدي در فضاي مجازي و تداوم کمک‌هاي مومنانه بخشي از اين فعاليت‌ها را تشکيل مي‌دهد.
شناسه خبر : 26650 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۰۳

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اعلام این خبر اظهار کرد: کانون‌های  فرهنگی هنری مساجد استان، برنامه‌های ماه مبارک رمضان را مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار می کنند.

مدیر ستاد فهما استان گیلان افزود: برنامه‌های قرآنی کانون‌ها، در ماه مبارک رمضان شامل: اجرای زنده قرآن کریم، ترتیل خوانی، جلسات ختم قرآن، کرسی‌ تلاوت خانگی، طرح تلاوت نور(تلاوت روزانه قرآن کریم)، استماع، تفسیر، حفظ و آموزش قرآن کریم می باشد. همچنین اجرای زنده اذان و مناجات خوانی در دستور کار کانون‌ها قراردارد.


رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌ها برای همه رده‌های سنی برنامه‌هایی از قبیل: قصه گویی(قصه‌های قرآنی)، نقاشی، دلنوشته و عکس و تبلیغ کتاب با موضوع شنبه های کتاب با محوریت معرفی ماه مبارک رمضان، لیالی قدر، عید فطر را برگزار می کنند، از سفره کریمانه(افطاری ساده و توزیع غذای گرم) گفت و اعلام کرد: بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی، مانند: لیالی قدر و عید فطر، از برنامه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی افزود : با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در کشور ، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد, استان با بهره مندی از شبکه‌های مجازی و تشکیل گروه‌های مسجدی، برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی را با اعضای کانون‌ها و خانوارهای تحت پوشش مساجد  به اشتراک گذاشته و زمینه بهره برداری همه اصحاب مساجد را از فیوضات معنوی این ماه فراهم می نمایند.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: کانون‌های استان بطور خودجوش و مردمی، به همت خیرین، در کنار برنامه‌های معنوی و مذهبی بار دیگر با کمک‌های مومنانه با نیازمندان و اقشار کم درآمد همدلی کرده و از آنان دستگیری می کنند، تا لبیکی  به ندای مقام معظم رهبری بگویند.