ترویج فرهنگ کتابخوانی به همت کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریای آستانه اشرفیه
ترويج فرهنگ کتابخواني به همت کانون انصارالزينب(س) روستاي لب درياي آستانه اشرفيه

ترویج فرهنگ کتابخوانی به همت کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریای آستانه اشرفیه

پيرخندان، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون انصار الزينب(س) روستاي لب دريا بخش بندر کياشهر استان گيلان، در عرصه ترويج فرهنگ مطالعه و توسعه اين رويکرد در قالب طرح ملي ايران قوي گفت: برگزاري طرح هر کوچه يک کتاب از مهمترين اقدامات اعضاي کانون در اين عرصه محسوب مي‎‌شود.
شناسه خبر : 26581 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان: «مژگان پیرخندان» مدیر کانون فرهنگی  هنری انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا بخش بندر کیاشهر و شهرستان آستانه اشرفیه از استان گیلان  افزون بر ۱۵ هزار امتیاز توانست در طرح ملی ایران قوی به عنوان کانون برتر گیلان معرفی شود.
مژگان پیرخندان اظهار داشت: کانون انصارالزینب(س) در سال ۹۸ از ۲۵ هزار کانون کشور جزو یکی از ۱۸ کانون برتر کشور انتخاب شد  و رتبه برتر  در رشته پاسداشت دهه مبارک فجر را کسب و در سال ۹۹ با ۴۸۵ عضو و ۱۶۳۱۳ امتیاز  در طرح ملی ایران قوی  رتبه برتر کشور را در رواق کتاب از آن خود کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: رقابت در سطح کشور بسیار دشوار ولی موفقیت دست یافتنی است و با برنامه‌های از پیش طراحی شده ، ابتکار عمل و عشق و علاقه به فعالیتهای هنری و فرهنگی توانست  این راه را هموار کند.
                                                 
مدیر کانون انصارالزینب(س) با اشاره به این‌که : کانون با همکاری مسئول کتابخانه و کتابداران و بچه های مسجد توانست قله موفقیت را به سلامت فتح کند.

پیرخندان در باره اجرای طرح ملی ایران قوی گفت: کانون انصارالزینب(س) در کنار کلاسهای قرآنی ، احکام ، آموزشی برگزاری مراسمات مذهبی و برگزاری جشنواره های مختلف اعم از جشنواره غذای محلی و جشنواره برداشت محصول برنج برنامه های ویژه ای نیز در دستور کار خود قرار داده است .
وی افزود: ارج نهادن به مقام شاخص شهدا  دیدار از خانواده های شهدا و دلجویی از آنها در آئین سه شنبه های تکریم یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار کانون قرار داشته و دارد و در این راستا مستند بدرقه شهیدان تهیه و در دهه مبارک فجر ۹۹ در فضای مجازی منتشر  شد.
مدیر کانون انصارالزینب(س) در ادامه در باره فعالیت‌های کانون گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در طرح مواسات مومنانه و تهیه و توزیع بسته های معیشتی کانون بسته‌های حمایتی و معیشتی را در ۴ نوبت و توزیع گوشت گرم را در ۳ نوبت به دست   نیازمندان و زنان سرپرست خانوار رسانید .و آنها را تحت حمایت و پوشش کانون قرار داد. تجلیل از پرستاران که از روستای لب دریا در اقصی نقاط ایران عزیز مشغول به خدمت رسانی هستند و پرسنل خانه بهداشت در

روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و با تهیه کلیپی زیبا و پخش در فضای مجازی برای قدر دانی از زحمات این عزیزان از دیگر فعالیت‌های کانون است.

شایان ذکر است؛ کانون انصارالزینب (س)  با تاسیس صندوق قرض الحسنه زینبیون با ۶۵ عضو توانسته طی ۲سال و نیم به مبلغ ۱۳۸ میلیون تومان وام بدون بهره به اعضا کانون و نیازمندان روستا پرداخت کند که با کمک خیرین محلی پشتیبانی میشود.

کانون انصار الزینب (س) با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی تلاش خود را برای بالا بردن سطح فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی مضاعف کرد و با شرکت در طرح شنبه های کتاب و معرفی کتاب در فضای مجازی اکتفا نکرده و با طرح هر کوچه یک کتاب ، با کمک تیم مروج کتاب و کتابخوانی( مسئول کتابخانه و کتابدارن کانون) هر هفته با معرفی یک کتاب به کوچه های محل رفته و با محفلی کوچک ولی گرم و با معرفی کتاب و اهدا جوایز سراغ کودکان و نوجوانان و بعضا خواهران  رفت و در رسالت خود کوتاهی نکرده است.
 
گفتنی است؛ ما در بحران مبارزه با کرونا دست از تلاش و فعالیت نکشیدیم و با دوخت و توزیع ماسک  ، سمپاشی و گند زدایی مسجد و معابر ، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، شناسایی نیازمندان و آسیب دیده گان بیماری کرونا و فعالیت مضاعف و تبلیغات در خانه بمانید و ماسک بزنید در فضای مجازی ، برگزاری مسابقات نقاشی و شعر ودکلمه خوانی و کتابخوانی در فضای مجازی و تولید انیمیشن (کرونا در کمین است) توانستیم ثابت کنیم که در هر شرایطی  گوش به فرمان رهبر و پشت این  مردم برای خدمت رسانی هستیم و خواهیم بود.