افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) آقاسید یمنی روستای گورابسر کیسم/ آستانه اشرفیه
افتتاح کتابخانه کانون فرهنگي هنري حضرت فاطمه(س) آقاسيد يمني روستاي گورابسر کيسم/ آستانه اشرفيه

افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) آقاسید یمنی روستای گورابسر کیسم/ آستانه اشرفیه

کتابخانه کانون فرهنگي هنري حضرت فاطمه(س) آقا سيد يمني روستاي گورابسر کيسم آستانه اشرفيه به مناسبت 18 اسفند، سالروز نکوداشت تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، افتتاح شد.
شناسه خبر : 26161 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان: کتابخانه بعثت کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) آقا سید یمنی روستای گورابسر کیسم/ آستانه اشرفیه به مناسبت 18 اسفند، سالروز نکوداشت تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شب گذشته(یکشنبه 24 اسفند) با حضور حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد » مدیر ستاد هماهنگی کانو‌های فرهنگی هنری گیلان افتتاح شد.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              رضوانی نژاد در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدیر کانون حضرت فاطمه(س)  گورابسر کیسم، بر ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت : یکی از اهداف مهم رویداد ملی فهما ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق جذب جوانان و نوجوانان و به ویژه کودکان به کتابخانه مساجد و انس بیشتر عموم مردم  با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید است.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
وی افزود: استفاده از یک برنامه ریزی مناسب، قصه گویی و خواندن اشعار زیبا برای کودکان، تشویق کودکان برای کشیدن نقاشی و بیان داستان، استفاده از کتاب برای پاسخ‌ به پرسش‌های كودكان‌ و اهدای کتاب به عنوان جایزه برای کودکان از راهکارهای جذب آنان به مطالعه و کتابخوانی است.

رضوانی نژاد گفت: اهدا ی قرآن به مساجد و افزایش تعداد کتاب‌ها سبب رشد فزاینده کتابخانه‌های مساجد و کارکرد کتابخانه‌ای آن در کنار سایر کارکردهای آموزشی شده است.  
 
شایان ذکر است؛ هم اکنون بیش از 250 باب کتابخانه با 242 هزار و 560 جلد کتاب  در مساجد سراسر استان گیلان دایر است و حدود 15 هزار نوجوان و جوان عضو کتابخانه های مساجد استان عضو هستند. .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، کارشناسان ستاد فهمای گیلان، اعضاء کانون حضرت فاطمه(س)، هیئت امناء و شورای روستای گورابسر کیسم و جمعی اهالی روستا حضور داشتند.