مدیر ستاد فهمای گیلان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری گیلان را در صدای استان تشریح کرد
مدير ستاد فهماي گيلان فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري گيلان را در صداي استان تشريح کرد

مدیر ستاد فهمای گیلان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری گیلان را در صدای استان تشریح کرد

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري گيلان به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، در برنامه راديويي استان، فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان را تشريح کرد
شناسه خبر : 25983 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات  رسانه ( فهما) از استان گیلان: مدیر ستاد فهمای گیلان ، همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه رادیوئی، فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان را تشریح کرد.


«حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه کانون مساجد، مرکزی برای ریل گذاری علمی برنامه ‌های فرهنگی، متناسب با وضعیت جمعیتی و جغرافیایی هر مسجد بر اساس خرد جمعی است اظهار داشت: 930 مسجد استان، مجوز کانون فرهنگی هنری را برای مساجد خود اخذ نموده اند که با توجه به شرایط مدیریتی مساجد دارای توانمندی‌های مختلف می باشند.


وی در ادامه افزود: بیش از 377 کانون مساجد استان از توانمندی ویژه ای برخوردار می باشند و توانایی رقابت کشوری را دارند که از این تعداد، 95 کانون با کسب امتیازات ویژه ضمن موفقیت در رقابت استانی به رقابت کشوری راه یافته و با 724 کانون دیگر که از کل کشور به این مرحله دست یافته اند، توانستند به مرحله داوری فعالیت‌ها برسند.

رضوانی نژاد گفت،در چندسال اخیر، انقلابی در نوع برنامه ریزی کانون‌های فرهنگی هنری با طراحی و راه اندازی رویداد فهما(سامانه بچه های مسجد) پدید آمده است. فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) طرح نوینی است که می تواند با حداقل هزینه، بالاترین بهره برداری را در سطح کلان برای مخاطبین کانون‌ها در سطح خانوارهای اطراف مساجد در محلات، روستاها، بخش‌ها و شهرها ایجاد نماید.


مدیر ستاد فهمای گیلان در باره نقش کانون‌ها در رفع نیازمندی‌های جامعه به توزیع بسته های مواساتی و گوشت گرم گوسفندی در بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: در آخرین مرحله 1600 بسته گوشت گرم گوسفندی به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و دهه فجر در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار داده شد.


رضوانی نژاد  به نقش کانون‌ها در اشتغال زایی جامعه اشاره کرد و گفت: کانون‌ها بیش از 183 فعالیت کسب و کار را در سطح محلات و شهرها راه اندازی و گزارش آن را در سامانه بچه های مسجد جهت شرکت در رقابت کشوری قرار دادند که برای نمونه می توان به خدمات کامپیوتری، ساخت نرم افزار موبایل، گیم نت، مرکز خدمات اینترنتی و چاپ، ساخت نرم افزار موبایل و غرفه محصولات فرهنگی ، فروش نوشت افزار و امور رسانه ای  و تولید و فروش صنایع دستی، سفالسازی و پرورش گل و گیاه اشاره کرد.