تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در دهه فجر
تشريح برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در دهه فجر

تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در دهه فجر

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان برنامه هاي ويژه‌اي در دهه فجر در دستور کار داشتند.
شناسه خبر : 25061 تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان: کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان برنامه های ویژه‌ای در دهه فجر در دستور کار داشتند و با رعایت پروتکل های بهداشتی آن را اجرا کردند:
کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) رشت
«محمدرضا زورمند» مدیر کانون امام علی(ع) مسجد امیر المومنین(ع) حافظ آباد رشت از اجرای برنامه‌های متنوعی خبر داد و گفت: پخش سرود ملی جمهوری اسلامی در آغاز دهه فجر از بلندگوی مسجد، برگزاری مراسم جشن دهه فجر و روز ولادت حضرت زهرا(س)، اکران فیلم مبارکه برای دختران، توزیع بالغ بر 1000 بسته بهداشتی در محلات حافظ آباد و پاسکیاب، پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری در مسجد امیرالمومنین(ع)، توزیع گوشت نذری بین نیازمندان، برگزاری نشست های بصیرتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و قرائت وصیت نامه شهدا از برنامه‌های کانون امام علی(ع) در دهه فجر امسال بود.

کانون فرهنگی هنری  شهدای لیفشاگرد/ صومعه سرا
«فرامرز پروانه» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای لیفشاگرد گفت: برنامه هاي دهه فجر انقلاب اسلامي مسجد امام خمينی(ره) ليفشاگرد تولم با رعايت کليه دستورالعملهاي بهداشتي ابلاغي به کانون،هيات امناء و پايگاه بسيج ليفشاگرد شامل: غبار روبي و عطر افشاني مزار شهدا، پياده روي عمومي برادران و خواهران واهداء جوايز به قيد قرعه، دو ميداني نو نهالان واهداء جوايز به برندگان مسابقه، برگزاري مسابقه فوتبال دستي و پينگ پنگ و دارت، سرکشي ازخانواده شهدا باهمراهی امام جماعت،هيات امناء و پايگاه بسيج ، نورافشاني وپخش بانک الله اکبر از بلندگوي مسجد با حضور اعضاء کانون و رژه موتوري وخودرويي باتفاق اعضاء کانون در روز ۲۲ بهمن باشکوه برگزار شد.


 کانون فرهنگی و هنری سیدالشهداء(ع) شهرک عباس‌آباد/ بندر آستارا
«قربانعلی عاطفی هنری» مدیر کانون فرهنگی و هنری سیدالشهداء(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد بندر آستارا از برگزاری محفل انس با قرآن مصادف با شب ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) خبر داد و افزود: این مراسم با تلاوت قاریان برجسته شهرستانی و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور حداکثری مردم برگزار شد.


وی برگزاری نشست بصیرتی با عنوان گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی، شب شعر آیینی و مذهبی، خوانش خاطرات روزهای انقلاب با حضور یکی از یادگاران انقلاب اسلامی، نصب بنر و پوستر مرتبط با ایام‌الله دهه فجر و شرکت در کاروان خودرویی سالروز پیروزی انقلاب را از برنامه‌های مهم کانون فرهنگی و هنری سیدالشهدا(ع) در دهه فجر عنوان کرد.
 
عاطفی گفت: پخش سرودهای انقلاب همزمان با لحظه ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پخش ندای الله‌اکبر از بلندگوی مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد از دیگر برنامه‌های کانون سیدالشهدا(ع) در دهه فجر بود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد بندر آستارا افزود: ویزیت رایگان بیماران، آموزش کمک‌های امداد و نجات، مسابقات ورزشی و ... از جمله برنامه‌های دیگری است که کانون سیدالشهداء(ع) در ایام دهه فجر برگزار کرد.


کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان روستای لب دریا/ آستانه اشرفیه
«مژگان پیر خندان» اظهار کرد: گروه سرود انصارالزينب(س) با اجراي سرود گلهاي شادي به مناسبت دهه مبارک فجر در شب ۲۱ بهمن  در مسجد جامع بخش بندر کياشهر با حضور مسئولين شهرستاني هنر نمايي کرد.
وی افزود: در روز پنج شنبه ۱۶ بهمن با حضور جمعي از مسئولين شهرستاني و محلي گلاب پاشي و گلباران مزار شهداي مسجد صاحب الزمان (عج) روستاي لب دريا توسط هيئت امناء و کانون انصارالزينب (س) برگزار شد.
گفتنی است؛ مستند بدرقه شهيدان به کارگرداني مژگان پيرخندان و بازي خوب بچه هاي مسجد به مناسبت دهه مبارک فجر سال ۹۹   توليد و در فضاي مجازي منتشر و از طرف کانون انصارالزينب(س) به خانواده محترم شهدا و اهالي شهيد پرور لب دريا اهدا شد.
مسابقه شعر و دکلمه خواني مجازی  ويژه ولادت دخت نبي اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

کانون رقيه خاتون مسجد امام حسين(ع) روستاي استخربيجار/ آستانه اشرفیه
کانون رقيه خاتون مسجد امام حسين(ع) روستاي استخربيجار در آغاز دهه فجر مسجد را غبار روبی و بنر گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بر دیوار مسجد امام حسین(ع) نصب کرد.
«فاطمه دورائی» اظهار کرد: در روز 15 بهمن همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر مزارشهید گمنام  شهیدان عباس حسن پور و حسین موسی نژاد ومادران آنان  حضور یافته و با  فاتحه با آرمان‌های شهدا میثاق دوباره بستیم.


مدیر کانون رقیه خاتون گفت: در روز مادر از گروه جهادی کانون که برای کمک به سلامت جامعه به تولید ماسک مشغول هستند با اعطای هدایایی تقدیر کردیم.


وی افزود: کانون رقيه خاتون(س) مسجد امام حسين(ع) روستاي استخربيجار به مناسبت فرارسيدن دهه مبارک فجر از دو همسر جانباز محل در 12 بهمن ديدار و تجليل کرد.
گفتنی است کانون رقیه خاتون از زمان شیوع کرونا کمک به محرومین و نیازمندان را در تمام  مناسبتهای ملی مذهبی در دستور کار دارد و در دهه فجر برای نیازمندان لباس دوخته و با تهیه لوازم منزل مادر نیازمندی را دلشاد کرد و نیزهمراه جمعي از اعضاي فعال مسجدي خود در در راهپيمايي رژه اي ۲۲ بهمن شرکت و  پرچم ايران را  در رژه خودروئی بين مردم و خودورها توزیع کرد.


کانون فرهنگی هنری زینبیه خشکرودبار/ صومعه سرا
«سودابه وحدانی» مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه خشکرودبار صو معه سرا از برنامه هایی که در دهه فجر اجرا کرد خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالروز دهه فجر کانون زينبيه مسجد وليعصر(عج) روستای خشکرودبار با نصب بنر و آذین بندی مسجد به استقبال دهه فجر رفتیم.
وی افزود: درنخستين روز از دهه فجر مزار شهيد نازعلي وحداني توسط کانون زينبيه مسجد وليعصر(عج) خشکرودبارشهرستان صومعه سرا گلباران و گلاب افشاني شد.

 وحدانی گفت: ختم مجازی سوره مبارک فجر  و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان بصورت مجازی و نیز مراسم جشن ایام الله دهه فجر در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد ولیعصر(عج)  برگزار و از مادران فعال عضو کانون تقدیر به‌عمل آمد.

گفتنی است؛ شعری که «فرزانه قربانی» شاعره عضو کانون در وصف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) سرود به همت کانون زینبیه در فضای مجازی منتشر شد.

کانون فرهنگی هنری آل یاسین/ سلیمانداراب رشت

«رضا غیاثوند» از برنامه های کانون فرهنگی هنری آل یاسین در دهه فجر گفت: در دهه فجر و روز ولادت حضرت زهرا(س) و به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس کانون مراسم جشنی با حضور مدیر ستاد فهمای گیلان برگزار و نیز بالغ بر 50 بسته کمک معیشتی و نیز گوشت نذری را بین زنان بی سر پرست محله سلیمانداراب توزیع کردیم.

وی افزود: با همکاری یکی از پزشکان بسیجی، ویزیت رایگان و کنترل فشار خون (13 بهمن) در حسینیه آل یاسین برای عموم مردم به صورت رایگان انجام شد.

مدیر کانون آل یاسین گفت: در دهه فجر مرحله دیگری بسته های کمک معیشتی تحت عنوان رزمایش همدلی و احسان توسط گروه جهادی کانون آل یاسین بالغ بر 50 بسته شامل: روغن، تن ماهی، ماکارونی،سویا، رب و مواد شوینده تهیه و در بین نیازمندان محل توزیع کردیم.

وی افزود: 30 بسته لوازم تحریر تهیه و توسط گروه جهادی به دانش آموزان کم بضاعت سلیمانداراب اهدا و همچنین غذای گرم طبخ کرده و به نیت فرج حضرت ولیعصر(عج) توزیع شد.

مدیر کانون آل یاسین گفت: یکی دیگر از کارهای زیبایی که کانون به همت خیرین گمنام محله سلیمانداراب انجام داد، اهدای هزینه رهن منزل به یکی از محرومین محل بود.

غیاثوند در ادامه بیان کرد: در روز 22 بهمن مانند سال های گذشته بیانیه کانون را در فضای مجازی منتشر و در رژه موتوری و خودروئی حضوری فعال داشتیم .