مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در یلدای مهربانی
مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان در يلداي مهرباني
راه اندازی پویش یلدای مهربانی:

مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در یلدای مهربانی

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان که به مناسبت هاي گوناگون در رزمايش کمک هاي مومنانه سهيم بودند در آستانه ولادت حضرت زينب(س) و شب يلدا بسته هاي کمک معيشتي را مزين به هندوانه و ميوه و آجيل و شيريني و شکلات کرده و با راه انداختن پويش هاي مختلف هداياي يلدايي خود را جايگزين دورهمي ها و شب نشيني هاي يلدايي نمودند
شناسه خبر : 21102 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان: شب یلدای امسال متفاوت از سال های گذشته است . اکنون که نمی توانیم دورهمی های فامیلی را به دلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا داشته باشیم بهتر است هزینه های میهمانی های دورهمی را به شکرانه سلامتی خود صرف تهیه بسته های یلدایی کنیم و شادی را به منازل نیازمندان ببریم.

کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان که به مناسبت های گوناگون در رزمایش کمک های مومنانه سهیم هستند  ودر آستانه ولادت حضرت زینب(س) و شب یلدا، نیز بسته های کمک معیشتی را مزین به هندوانه و میوه و آجیل و شیرینی و شکلات کرده و با راه انداختن پویش های مختلف هدایای یلدایی خود را جایگزین دورهمی ها و شب نشینی های یلدایی نمودند:

«عبدالعلی لطفی‌نژاد» از همت بچه‌های مسجد جامع روستای فشکل پشته رودسر در کمک به نیامندان محل در شب یلدا خبر داد و بیان کرد: همزمانی شب یلدا با ولادت حضرت زینب(س) موجب شده تا در یلدای امسال ، همدلی‌ها افزایش یافته و مهربانی‌ها دوچندان شده تا در این روزها که خیلی از خانواده‌ها در تنگی معیشت به‌سر می‌برند، سفره‌های شب یلدایشان رنگین شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت رودسر اظهارداشت: با کمک خیرین و معتمدین محل ۳۰بسته یلدایی شامل آجیل، شکلات، شیرینی و هندوانه تهیه وبا حفظ کرامت انسانی بین مردم توزیع شد.

 

همچنین به همت کانون فرهنگی هنری پيامبراکرم(ص) مسجد شهدای املش و با مشارکت گروه جهادی عمار و کمک نمازگزاران 50 بسته ميوه شب يلدا شامل هندوانه، سيب، انار، خيار، هويج، پرتقال، کيوی، نارنگی و بسته‌های آجیل تهیه شد.

«مهدی عبدالله پور» مدیر کانون پیامبر اکرم(ص) گفت: ارزش ريالی هر بسته بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان است که به همت جوانان کانون بین نیازمندان محل توزیع شد.

 

در آستانه اشرفیه نیز کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی روستای امشل، نیز در پویش یلدای مهربانی امسال مشارکت داشت.

« حسن کریمی» مدیر کانون شهید بهشتی روستای امشل گفت: کانون با کمک  اهالی مسجد و خیرین روستا تعداد ۳۰ بسته یلدایی را تهیه و دربین نیازمندان روستا توزیع کرد.

 

«حسین رحیمی»  مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر و امام جماعت مسجد جامع چاف لنگرود از کمک هاي مردمي مومنانه  اهالی مسجد و خیرین محل  خبر داد.
وی افزود: بسته های یلدایی توسط خواهران کانون بسته بندی شد و جوانان مسجد به صورت آبرومندانه آن ها را دربین اهالی کم برخوردار چاف توزیع کردند.

 

مدیر کانون آیت الله خامنه ای رحیم آباد  از تهیه بالغ بر 70 بسته های مواد غذایی و تنقلات و میوه  شب یلدا در مسجد صاحب الزمان(عج)  رحیم آباد خبر داد .
«نادر علیزاده »مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله خامنه ای گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا دست به دست هم دادیم و در ژی فرمایش مقام معظم رهبری  تلاش کردیم تا با کمک معتمدین و خیرین متدین محل بسته های مواد غذایی و بهداشتی را به درب منازل اقشار کم درآمد ببریم .

 

مدیر کانون ابوالفضل العباس(ع) روستای نصفی از تهیه و توزیع 20 بسته کمک معیشتی توسط خیرین محل در شب یلدا خبر داد
«مازیار اسکندری نصفچی» افزود: سعی کردیم از تمام  پتانسیل و ظرفیت های محل برای مشارکت در رزمایش کمک های مومنانه استفاده کنیم و به بهانه مناسبت های مختلف ملی و مذهبی بسته های مواد غذایی و بهداشتی را دربین اقشار آسیب دیده محل توزیع کنیم.

 

همچنین به تلاش و همت کانون جوادالائمه(ع) کشت سرا شهرستان لنگرود ۴۰ بسته معیشتی  تهیه شد.
«امید مهدوی» مدیر کانون جوادالائمه(ع) گفت:  بسته های یلدای مهربانی مانند بسته های معیشتی دیگری که توزیع کردیم، با همکاری پایگاه شهدای کشت سرا و چندتن از خیرین محل تهیه و با کمک جوانان کانون در روستا توزیع شد.

 

«هادی روحانی» مدیر کانون شهید هادی خوش خلقت رشت گفت:  به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و شب یلدا و به همت خیرین مسجد صاحب الزمان(عج) ۵۰ بسته مواد غذایی شامل میوه، تنقلات، مرغ، خشکبار و... را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردیم.

 

همچنین کانون رقیه خاتون(س) استخربیجار آستانه اشرفیه در راه اندازی پویش یلدای مهربانی مشارکت داشت و بسته های یلدایی را به نیازمندان محل هدیه کرد.

«فاطمه دورائی» مدیرکانون رقیه خاتون(س) روستای استخر بیجار آستانه اشرفیه گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، برنامه یلدای مهربانی را دستور کار خود قراردادیم و با همکاری خواهران بسیجی پایگاه زینبیون روستای استخر بیجار در این امر خدا پسندانه تمام تلاش خود را کردیم که سفره های یلدایی در منازل نیازمندان محله ما رنگین شود.

 

«منیژه جمالی» مدیر کانون کوثر و فرمانده پایگاه حضرت مریم (س)طالب آباد بندر انزلی از اهداء بسته های یلدایی که شامل: هندوانه،آجیل، میوه های مختلف، مرغ، روغن، رب، سویا و  مواد شوینده بود خبر داد.

وی افزود:  گانون کوثر طالب آباد، به کمک خواهران بسیجی و خیرین محلی 30 بسته کمک معیشتی، که ارزش هربسته 500 هزار تومان بود تهیه کرد و به همت اعضاء کانون به درب منازل خانوارهای کم برخوردار محل بردیم .


 «محمد مهدي پور رضا» مدير کانون شهيد همت گفت:‌ در ايام کرونا، تلاش کرديم تا با توزيع بسته هاي کمک معيشتي در بين افراد آسيب ديده و کم برخوردار محله، قدمي در اجراي رزمايش مواسات و کمک هاي مومنانه برداريم.

وي بیان کرد: اکنون در آستانه شهادت سردار آسماني شهيد سليماني، اعضاء کانون دست به کار شدند و به کمک خيرين و معتمدين محل بسته‌هاي مهرباني شب يلدا آماده و در بين اقشار آسيب ديده و کم برخوردار توزيع شد.

 

«کورش بهاری» مدیر کانون امام سجاد (ع) مسجد امام حسین(ع) بازار کلورز رستم آباد گفت : ما هم به کمک خیرین بسته های میوه، آجیل، شیرینی و مواد غذایی را تهیه و به منازل نیازمندان محل بردیم.

وی افزود:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا بالغ بر ده مرحله، بسته های مواد غذایی و مواد شوینده و ضد عفونی کننده را بین نیازمندان همسایگان مسجد توزیع کردیم.
 

کمک‌های خیرانه و مومنانه مردم به نیازمندان  همچنان ادامه دارد و اعضای کانون‌های مساجد گیلان با جمع‌آوری این کمک‌ها و توزیع آن تلاش می کنند تا از نیازمندان دلجوئی کنند و مرهمی بر دل های رنجور آنان باشند.